Recenzja gry Koła i gąsienice

Dzisiaj gra od małego wydawcy, pasjonatów, w tym żołnierza, któremu tematy wojskowe nie są obce – „Edukarcianki” piszą o sobie: „staramy się, aby nasze gry były zarówno edukacyjne, jak i emocjonujące. Każda karta, którą stworzyliśmy, ma na celu pobudzenie ciekawości, rozwój umiejętności myślenia krytycznego oraz poszerzanie horyzontów”, „to nie tylko dostarczanie rozrywki, ale również edukacja i skłanianie do refleksji nad istotnymi problemami współczesnego świata” – pamiętając, że tuż za progiem toczy się wojna, to istotna tematyka…

Koła i gąsienice” to gra karciana dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat z czasem rozgrywki zajmującym ok. 15-30 minut. Autorem tytułu jest Paweł Romek, ilustrowali Agnieszka Wałek i Piotr Orleański. Gra ma charakter edukacyjny dla przyszłych służb mundurowych – znajdziemy tu teksty informujące o przeznaczeniu zaprezentowanych pojazdów militarnych.

Podobne propozycje: „Tanks!”, „Alianci II wojna światowa”, „AFU Armed Forces of Ukraine”.

Podczas otwarcia zwracamy uwagę na dwie różne talie – jedna ukazuje sprzęt wojskowy (realne odwzorowanie), wizualizacja drugiej przygotowana jest na zasadzie dowcipnych scenek komiksowych. Zaskakuje i interesuje zarazem, że nie jest to gra z dzieleniem się kartami i pojedynkowaniem w typie klasycznej wojny, ale z wybieraniem sprzętu wojskowego z banku gry na podstawie rozkazu z karty funkcyjnej – zarządzamy ręką gracza, pojawia się element losowy z ryzykiem, śledzimy liczebności pojazdów u rywali. Zabrakło mi tutaj procesu zbierania zestawów – premii za komplety kart tego samego rodzaju lub za ich zróżnicowanie, więc polecam wydanie rozszerzenia z celami wspólnymi, może również indywidualnymi, trzymanymi w sekrecie.

Rozgrywka bazuje na symbolach – szybkości, ciężaru, liczebności załogi, przeznaczenia sprzętu oraz typu podwozia. Karty wskazują na maksymalne lub minimalne wartości, można także wydać kartę dowolną, aby pobrać losową ze stosu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jestprzekazywanie sprzętu”, czyli podbieranie wybranych jednostek konkurentom – wprowadza przyjemną i potrzebną negatywną interakcję, ważne dla zabawy są także karty wpływania na pulę gry – wymiany z „garażu”, dzięki czemu następuje ruch w wyłożeniu. Rozgrywka trwa do momentu zebrania określonej liczby pojazdów przez każdego z uczestników, zależnie od skład graczy. Moim zdaniem przydałoby się wprowadzenie punktacji nie tylko za sumę wszystkich kart, ale też alternatyw – określone typy premiowania, do których się ścigamy, stąd potrzeba tworzenia kolekcji. Atmosfera gry jest napięta, zwłaszcza kiedy jest nas więcej przy stole i następuje duża rotacja kart.

Koła i gąsienice” to dobra pozycja, którą polecamy miłośnikom militariów oraz gier funkcjonujących na oznaczeniach – statystykach ukazanych na kartach.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EDUKARCIANKI

Film: „Koła i gąsienice” – unboxing

Film: „Koła i gąsienice” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!