Recenzja Poznanie i ogólne Gra w relacje

Kontynuujemy prezentację dodatków do kart dla związków – małżeństw oraz partnerskich, także zastanawiających się nad założeniem rodziny lub po prostu wspólnym prowadzeniem gospodarstwa domowego. Propozycja intymna, budująca relację w parze, duecie. Nie jest to produkcja samodzielna, ale dopełniająca dla tytułu „Gra w relacje”.

Poznanie i Ogólne Gra w relacje” to gra karciana, konwersacyjna, z wykonywaniem zadań, dla 2 uczestników, w której czas rozgrywki ustalamy samodzielnie poprzez ustanowienie limitu dobranych w partii kart. Bazowy produkt funkcjonuje w podziale na 6 kategorii: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, emocje i intymność, osobowość, a dodatkową (tutaj w nazwie rozszerzenia) jest kategoria ogólna.

Pokazywane na blogu gry z rozmawianiem o emocjach i zachowaniu: „rozmawiaj.My Związki”, „rozmawiaj.My Rodzina Pytania”, „rozmawiaj.My Rodzina Zadania”, „rozmawiaj.My Przyjaciele”, „rozmawiaj.My Intymnie”, „Zakochanie”, „Swing”. Podobne produkty: „Pytaki”, „Emojito” „Feelings”, „Łamacz lodów”, „Ego Family”, „Wersety dla mam”, „Słowa dla duszy”, „Gierki Małżeńskie”, „Znamy się”, „Wiem wszystko”.

Podczas otwarcia otrzymujemy karty, które łatwo zidentyfikować, natomiast tytuł nie brzmi już tak dobrze jak w ostatnio pokazywanym „Abstrakcja i rodzina”. Wzornictwo jest tożsame z kartami „Gra w relacje”, po złączeniu karty tworzą zamkniętą całość, dopełniają się. W narożnikach nie pojawia się identyfikator dla rozszerzenia, stąd raczej trudno będzie je ponownie rozłączyć. Otrzymujemy nowe wyzwania dla graczy i przede wszystkim karty ogólne, które dołączyć można do każdej kategorii zbieranych w zestawy kart, aby przydzielić zadanie dla partnera. Jest to produkt krajowy, wytworzony w Polsce, co może mieć znaczenie patriotyczne.

W składzie komponentów znajdziemy: 20 kart pytań, 5 kart zadań; instrukcji nie dołączono, ale zasady prowadzenia gry dostępne są w podstawowej grze, która jest tutaj rozgrywana.

Symbolem zadania jest zębatka (trybik), oznaczenie „WT” obliguje uczestnika do wykonania akcji natychmiast (teraz); karty bez tego identyfikatora można wypełnić do zakończenia partii. Kartę wyzwania otrzymuje osoba, która odpowiedziała na 3 pytania z wybranej kategorii (łączonej z kartami „ogólne” działającymi jak joker). Podczas seansu filmowego zapoznacie się z tekstami, np. pauzując kadry. Polecenia z kart czytamy naprzemiennie, do rozwiązania wyznaczona jest jedynie zapytana osoba, chociaż wykorzystanie jednej z pary kart „ciekawskiego partnera” obliguje gracza czytającego do udzielenia odpowiedzi.

Nowe kategorie to tytułowe „poznanie” i „ogólne”. Za Słownikiem Języka Polskiego, kiedy kogoś poznajemy to zdobywamy o nim wiadomości, doświadczamy i przekonujemy się, jaki to człowiek, rozpoznajemy osobę po cechach indywidualnych (szczególnych), ale też przedstawiamy i docelowo zawieramy z nią znajomość. Skoro poszerzamy wiedzę, to w wyniku obserwacji i bezpośredniego doświadczenia, na skutek spostrzegania i domyślania się – uczymy się drugiej strony w toku gry aktywnie słuchając, widząc reakcje, czując zabawę. Poznanie kogoś, to nie tylko spotkanie, np. przy grze stołowej, ale i kategoria silnie towarzyska, pozwalająca nam opowiedzieć coś więcej o tej osobie, ale też przedstawić się! Przekłada się na umiejętności praktyczne, jak możliwość identyfikacji, studiowania (empiryczne badanie), nabycie kompetencji, co jest istotne także dla psychologa, pracy specjalisty zajmującego się umysłem i emocjami.

Dołączenie tutaj kart „ogólne” przekłada się na płynność rozgrywki, tempo zdobywania kolekcji, ponieważ technicznie uzupełniają one każdą z kategorii indywidualnych. Są to dla mnie przede wszystkim karty technicznie wzmacniające dynamikę rozgrywki. Pamiętając jednocześnie, że wiedza ogólna w przypadku partnera nie oznacza wiedzy powszechnej, zatem w praktyce karty również przydają się, żeby lepiej się poznać. Znajomość zdobywa się poprzez doświadczenie faktu i sytuacji, im ich więcej – tym lepiej, stąd zachęcamy do powtarzalności i uczestnictwa w rozgrywkach! Potrzeba nam wielości okazji, aby na przekór umiejętności odpowiedniego działania czy mówienia w sytuacjach społecznych, wejrzeć w prywatność drugiej osoby. Należy być świadomym, że co ogólne, niekoniecznie jest faktem, pozwala tylko na częściowe zrozumienie, a „głód wiedzy” pozostaje nienasycony – te karty ciągle zachęcają nas do głębszej interakcji i integracji (tworzenia więzi).

Gra w relacje Poznanie i ogólne” aktywizują nas do działania, ponieważ szybciej docieramy do zadania, a te dają nam przeżyć więcej niż opowiedzianą, cudzą historię, ponieważ robimy coś wspólnie i chyba to jest najważniejsze w poznawaniu siebie.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRA W RELACJE

Film: „Poznanie i ogólne Gra w relacje” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!