Recenzja gry Forever Home

Dzisiaj nowy tytuł twórców „Psi park”, która jest wysoko ocenianą pozycją w kategorii gier rodzinnych i odrobinę zbliżoną do popularnej „Na skrzydłach”.

Forever Home” to familijna gra logiczna, która tematyką nawiązuje do adopcji psa – przeszkolenia, aby sprostał wyzwaniom w nowym domu, czy to w mieście czy we wsi. Propozycja dla 1-5 uczestników w wieku od 8 lat z czasem partii zajmującym ok. 20-45 minut. Jest to gra abstrakcyjna z realizacją kontraktów (zbieranie zestawów), budowaniem wzorów (schemat w siatce pól) i bonusami na koniec gry. Projektowali Lottie Hazell i Jack Hazell znani z „Dog Park”, ilustracje od Danna May („Everdell”) i Dominique Vassie.

Inne gry o psach pokazywane na blogu: „Najlepsza gra o psach”, „Najlepsza gra o psach 2”, „Łap psiaka”, „Psia kość”, „Mój pies Dzieci kontra Rodzice”, „Superfarmer Big Box”, „Jeden dzień z życia psa”, „Go! Doggy Go!”, „Ross The Boss”, „A kysz!”.

Podczas otwarcia zachwycają nas malunki na kartach oraz unikatowe pionki w kształtach różnych ras psów. Komponenty są wysokiej jakości, gra jest ślicznie ilustrowana, bajecznie kolorowa i dedykowana dla rodziny (proste zasady, szybkie do nauki, możliwość gry na wyższym poziomie trudności).

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 1 planszę wyzwań (solo na odwrocie), 5 planszy schroniska, 13 kart domu (1x schronisko – dom opieki, 2x miasto, 4x wieś, 6x przedmieścia), 50 kart treningu, 1 płócienną torbę, 98 żetonów psów (14 x 7 rodzajów), 7 pionków psów, 1 notes wyników, 1 kostkę znacznika rundy solo, 16 kart wyzwań solo, instrukcję (język angielski, gra niezależna językowo).

Technicznie jest to gra abstrakcyjna na żetonach rozkładanych jak puzzle, na wzór „Kuhfstein”, „Alpino”, „Chocolates”, „Spring Meadow”, „Kaskadia”. Natomiast kafelki są tutaj niezależne od kart w dociąganiu z banku gry, układamy też wzory na płaskiej przestrzeni (inaczej niż w „Zamek smoków”, „Reef”, „Akropolis”).

Celem gry jest zwycięstwo na punkty, które otrzymujemy za cele dzielone, indywidualne karty wzorów pobierane z banku gry, wyzwania za rasy piesków i domów – tylko najlepsi lub remisujący na danych pozycjach. Koniec gry następuje wraz z realizacją 7 kart treningu (dopełniamy równej liczby tur w rundzie).

W turze wykonujemy 2 akcje (mogą być te same) z 3 dostępnych, są to: dobranie żetonu pieska na siatkę pól, wzięcie karty ze wzorem, przemieszczenie płytki o pole na planszy gracza. Ruch żetonu następuje w pionie, poziomie, na skos. Pobranie karty lub żetonu tylko z banku gry – nie z worka i nie ze stosu. Bawiąc się w wariancie zaawansowanym otrzymujemy pola specjalne na planszy, które pozwalają przesunąć żeton w pionie, poziomie lub skosie, zamienić żeton z planszy lub kartę z ręki z bankiem gry (urozmaica zabawę, pozwala lepiej planować akcje, gra staje się głębsza).

Po ułożeniu wzoru z karty poza punktami namalowanymi, przenosimy wskazaną liczbę żetonów na wybrany rodzaj domu, co finalnie przekłada się na kontrakty i pieski (na planszy, zgromadzone w różnych domach, udomowione wskazane rasy).

W trybie solo zdobywamy punkty, które potem sprawdzamy z tabelą rekordów, działania utrudniają karty auto-trenera, które usuwają żetony psów i karty z banku gry. Świetnym pomysłem jest, że samodzielnie ustalamy, za które rasy psów zamierzamy zdobywać noty. Liczbę tur określa teraz tor, natomiast wydłużając rozgrywkę tracimy zdobyte wcześniej punkty.

Tematycznie można sobie wyobrazić, że siatka pól jest wybiegiem, na którym zwierzak uczy się nowych sztuczek, jest trenowany, natomiast karta to cel szkolenia. Prawdą jest jednak, że do mechanizmu gry można dopasować różną tematykę, nie tylko związaną z psami. Odrobinę szkoda, że zabrakło wariantu z karami za niezrealizowane karty na ręce (do 5 kart) lub połączenia linii żetonów i kart w banku gry (jak np. w „Kaskadia”). Gra jest technicznie mało złożona, ale ma to swoje zalety, ponieważ możemy rozpocząć zabawę już z młodszym dzieckiem.

Forever Home” to bardzo pozytywny produkt z przesłaniem opieki nad zwierzętami, niesienia pomocy tym porzuconym, opracowany w genialnej oprawie graficznej. To lekka gra logiczna dla miłośników psów. Pomimo że nie znajdujemy tutaj innowacyjnych pomysłów, to rozgrywka jest przyjemna i wciągająca – idealny wybór dla rodziny z młodszymi dziećmi, które pragną mieć pieska w domu. Solidna gra familijna, abstrakcyjna z dodanym wizualnie tematem.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BIRDWOOD GAMES

Film: „Forever Home” – unboxing

Film: „Forever Home” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!