Recenzja gry Guess club

Dzisiejszą grę do pokazania otrzymaliśmy prosto z Tajwanu od jej autora – Sky Huang. Jest to gra skojarzeniowa, słowna z kategoryzowaniem i klasyfikacją haseł, w typie „Alicja w Krainie Słów”, „Tajniacy Duet”, „Tit Tak Bum”, „Tit Tak Bum Travel”, „7 słów”, „Kameleon”, „Decipher”, „Match 5”, natomiast z zakładami jak w „Ryzyk Fizyk”, „Art Gallery”, „Rozumówki”, „QE”, „Terra”, „iKnow”. Naszym zdaniem właśnie obstawianie wyników, kojarzone z grą hazardową i zabawą w kasynie jest siłą napędową tego produktu i wyróżnia tytuł spośród innych.
„Guess club” możemy przetłumaczyć, jako „Klub zagadek” lub „Klub zgadywania”, propozycja da 2-8 uczestników w wieku od 10 lat z czasem partii zajmującym ok. 20-30 minut.
Gra jest wymieniana wśród najlepszych gier azjatyckich wydanych w 2017 roku, jest to typowa gra imprezowa łącząca w sobie dedukcję i blefowanie z pisaniem haseł na kartach ujętych w ramach danej kategorii, oczywiście najwięcej frajdy sprawia manipulacja pieniędzmi – zresztą to przede wszystkim monety rzucają się w oczy podczas otwarcia produktu.
W składzie opakowania znajdziemy: 1 planszę gry, 48 kart (po 6 w każdym kolorze), 8 pisaków, 1 szklany znacznik, 128 monet, 32 karty kategorii, 32 znaczniki graczy (4 dla każdej barwy), 1 kartę pomocy (wskazuje wysokość bonusów w zależności od liczby uczestników i rundy). Monety są wysokiej jakości i dużych rozmiarów, czuje się, że to przede wszystkim gra na kasę! Karty są dla nas trudne do identyfikacji, ze względu na pisownię, natomiast w instrukcji w języku angielskim znajdziemy rozpiskę kategorii.
Każdy z uczestników przygotowując się do zabawy otrzymuje pisak, 150 dolarów, 7 kart (tabliczki do notowania), 4 dyski do oznaczania liczby meczów (sytuacja, kiedy chociaż jeden gracz wymienił to samo hasło w danej kategorii).
Plansza dzielona służy jako misa do zakładów– bank gry to 30 dolarów, wskazania premii za rundę dla najlepszego gracza, oznaczenia krążkiem pola zgodności – ile razy na 6 możliwości uda nam się być zgodnym z chociaż jednym uczestnikiem.
W turze wykonać możemy jedną z dwóch akcji. Ujawnić kartę z odpowiedzią dla danej kategorii (np. wymienioną drużyną NBA) i jeśli jest poprawna i chociaż jedna osoba udzieliła identycznej, wziąć pulę z misy (przemieścić szklany znacznik, zasilić bank nową stawką bazową). Dla niewłaściwej odpowiedzi wpłacamy do banku 20 dolarów, jeśli nikt inny nie wskazał tej odpowiedzi – zasilamy pulę gry 10 dolarami. Drugą z akcji do wyboru jest opłacenie 10 dolarami pola na planszy, na którym zatrzyma się szklany znacznik na końcu tej rundy (liczba zgodności odpowiedzi – wystarczy pojedyncza). Na każdym polu może znaleźć się do 2 dysków – także tego samego gracza (blokowanie wskazania), można również zająć dyskami tej samej barwy różne pola na torze. W przypadku zwycięstwa gracze dzielący pole dzielą się pieniędzmi z misy, jeśli nie można po równo – więcej otrzymuje pierwszy z obstawiających dany wynik. W przypadku pomyłki – zasilamy bank gry 20 dolarami, za każdy dysk na złym polu. Zwycięzca rundy otrzymuje premię.
„Guess club” jest grą hazardową, w której przyjmujemy zakłady, aby wygrać więcej niż wydaliśmy. Najprzyjemniejszą rzeczą w tej zabawie nie jest zgadywanie haseł i sprawdzanie, czy nasze idee pokrywają się z myśleniem innych, ale właśnie ryzykowanie wkładem własnym. Taka loteria kojarzy mi się z ruletką w kasynie i jest wciągająca. W grach słowno – dedukcyjnych nie spotyka się obstawiania wskazań i ta oryginalność jest największą zaletą tej gry. Podoba się, za duży skład osobowy i szczególnie na imprezę!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy SKY HUANG
Film: „Guess club” – unboxing
Film: „Guess club” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!