Recenzja gry Chemicy magicy

Kiedy autorem jest Reiner Knizia, od razu z należytym zainteresowaniem podchodzę do technicznych rozwiązań gry, ponieważ doktor-matematyk uznawany jest za najbardziej dojrzałego projektanta, a przecież rozgrywki oparte są o prawdopodobieństwo wyniku danych zdarzeń. Dzisiaj mała gra, ale ucieszy osoby, które poszukują pozycji z tematyką chemiczną (tutaj raczej wizualnie, niż edukacyjnie).

Chemicy magicy Nie wybuchnij!” to gra planszowa dla 3-5 uczestników w wieku od 7 lat z czasem partii zajmującym ok. 30-45 minut. Gra funkcjonuje na żetonach i „pchaniu szczęścia”, czyli odsłaniamy kolejne elementy, ale żeby nie przedobrzyć, ponieważ wtedy następuje eksplozja i eksperyment kończy się niepowodzeniem.

Podczas otwarcia uwagę zwracają płytki imitujące flakony o różnych kształtach (menzurki, probówki, itp. chemiczne), pojawiają się także kafelki z zasilaniem elektrycznym, temperaturą, ciśnieniem. Tematyka odrobinę kojarzy się z grami o czarach oraz ukazujące eksperymentalne konstrukcje wieku pary, w rodzaju „Mandragora”, „Ale kocioł”, „Glastonbury”, „Steampunk”, „Odlotowy wyścig”, „Księga rytuałów”.

Wewnątrz opakowania znajdziemy: 50 plansz eksperymentów, 36 kafelków zasilania, 28 kafelków eliksirów, 16 kafelków z kocim asystentem, 5 kompletów po 7 kart awaryjnych, 10 dodatkowych kart awaryjnych, 35 żetonów mocy, 30 żetonów złota, instrukcję. Płytki mają zaokrąglone rogi, dostosowane są do potrzeb młodszych dzieci.

Gry edukacyjne do chemii prezentowane na blogu: „Periodic”, „Subatomic”, „ION”, „Compounded”.

W trakcie zabawy losujemy kartoniki z zakrytej puli i staramy się podnieść element, którego nasze laboratorium jeszcze nie posiada, aby stworzyć potężny układ. Pomocą okazują się karty, które pozwalają nam odłożyć skopiowany obiekt, wybrać z kilku, odrzucić już zgromadzone, manewrować pomiędzy zbiorami własnymi i rywali. Zużyte karty wsparcia odzyskujemy kompletując kocią grupę badawczą. Przede wszystkim jest to jednak gra szczęścia i ryzyka!

Chemicy magicy” to gra lekka, w którą najlepiej zagrać w pełnym składzie osób, ze względu na rozłożenie prawdopodobieństwa na wszystkich uczestników zabawy i zwiększoną rotację dóbr pomiędzy graczami. Mnie podobają się komponenty, które zachęcają do nauki chemii i fizyki poprzez zabawę, natomiast mechanizm „push your luck” jest przypadkowy, ale też zależy od indywidualnej skłonności do ryzyka i odwagi uczestnika. Uważam, że to gra dla młodszego odbiorcy, na imprezę dzieci szkolnych, ewentualnie dla miłośników szczęśliwej ręki do kafelków – kuszenie losu zawsze jest emocjonujące, tzn, nie wybuchnij! Jeśli szukacie nieskomplikowanej, rozrywkowej gry o chemii z pominięciem nauki, to dobrze trafiliście!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT

Film: „Chemicy magicy” – unboxing

Film: „Chemicy magicy” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!