Recenzja gry Phone Wallet Keys

Telefon, portfel, klucze”, tytuł dzisiejszej gry zawiera podstawowe przedmioty osobiste, bez których raczej nie wychodzimy z domu, ponieważ funkcjonowanie byłoby utrudnione. Wydawca określa grę, jako „każualową”, czyli codzienną, nieformalną – dla mnie tutaj, także jako lekką – niewymagającą, rozrywkową.

Phone Wallet Keys” to gra karciana dla 2-5 uczestników w wieku od 6 lat z czasem partii 10-15 minut. Szybka gra o charakterze imprezowym ze zbieraniem zestawów w celu realizacji kontraktu. Projektował Icerain („Trick’n Treat”, „A Midsummer Night’s Dream”).

Wcielamy się w członków rodziny, która wychodzi z domu (lub gdzieś wyjeżdża). Przygotowują rzeczy do zabrania ze sobą, pakują się.

Podobne technicznie gry pokazywane na blogu, to przede wszystkim „Sprint!”, „Banda Pand ze względu na wyciąganie kart ze środka talii, na wyczucie. Ze zbieraniem zestawów na rynku jest wiele gier, z przedmiotami codziennego użytku na kartach, mnie kojarzą się: „Najlepsza gra o kotach”, „Najlepsza gra o psach 2”, „Domek”.

Gry z Tajwanu, które recenzowaliśmy: „Guess Club”, „Acornism”, „Vita Mors”, „Vita Mors Expansion Pack”, „Pyramid Raiders”, „Raid on Takao”, „Cheers”, „Aves”, „Wonderland XIII”, „Symphony no. 9”, „Soulaween”, „Glorious South”, „Liberatores”, „Bunny Farm”, „Modern Art”, „Tulip bubble”, „Mini Rails”.

Wewnątrz opakowania znajdziemy 54 karty przedmiotów, 5 kart zadań, żeton „Czas iść” („Time to go”). Na każdej karcie widzimy symbol kategorii, oznaczenie ilości w talii, nazwę przedmiotu, opis (operujący głównie na oznaczeniach, informuje jak liczyć punkty). Interesujące w tej grze jest podejmowanie decyzji w oparciu o ilość kart w talii – ile jesteśmy gotowi zaryzykować czasu gry, liczby kart wyciągniętych ze stosu (już przy minimum 5 szt. gracz może uruchomić zakończenie gry, finałową kolejkę). Podoba mi się, że uwzględniono relacje pomiędzy obiektami, np. portfel nam się nie przyda, jeśli nie mamy pieniędzy, czy też ładowarka jest wartościowa, kiedy spakowaliśmy smartphone, itp. Wesołe jest nawiązanie do terminu, w którym rozgrywamy partię – aktualnego miesiąca, pogody.

Przygotowanie gry jest bardzo krótkie, tasujemy stos, ustawiony czytaną stroną w dół, każdy otrzymuje pojedynczą kartę zadania („kontrakt”). Celem gry jest zebranie zestawów z danych kategorii, nieposiadanie w kolekcji wybranych rodzajów przedmiotów, posiadanie rzeczy o określonych wartościach (cenne, tanie) lub identycznych.

W swojej turze dobieramy 2 karty ze środka i jedną z nich odkładamy na wierzch stosu, drugą zatrzymujemy. Konkurenci widzą wyłożone przez nas karty oraz te, których się pozbywamy, co przekłada się na późniejsze wybory. Kolejka gry przebiega odwrotnie do ruchu wskazówek zegara.

Zakończenie gry aktywuje wzięcie płytki „Time to go” (warta 2 punkty bonusowe), co następuje kiedy mamy przynajmniej 5 kart, pozostali gracze wykonują jeszcze ostatnie tury. Oddawanie skopiowanych kart zebranych przez uczestników następuje zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jeśli każdy ma już daną kartę – jest odrzucana z gry. Wygrywa osoba z najwyższą liczbą punktów z kart – przedmiotów i kontraktów (nie ma kar za niespełnienie wymagań).

W tej grze interesuje jej prostota – znając liczbę kart ogółem, śledząc przebieg gry i decyzje rywali, zakładamy czy uda nam się wybrane z nich zdobyć. Zawsze z jednej karty z pary musimy zrezygnować, pamiętając też, że przedmioty mają wyższe lub niższe notowanie, zależnie od innych w kolekcji.

Wartością dodaną będzie rozmowa z dzieckiem o odpowiedzialności, mądrym pakowaniu się przed wyjazdem – dopasowanie bagażu do warunków transportu, podział pomiędzy podróżujących razem, docelowej lokalizacji i zaplanowanej tam aktywności, pamiętając o rzeczach „na wszelki wypadek”, jak lekarstwa. Bawiąc się, przy okazji trenujemy pamięć – staramy się zapamiętać odrzucane na wierzch talii karty, co przekłada się na wyniki w grze (pomimo że nie jest to memory).

Wydaje mi się, że „Phone Wallet Keys” spodoba się fanom „pchania szczęścia”, ponieważ emocje związane są z zarządzaniem ryzykiem i postawieniem na odkrycie konkretnych przedmiotów w talii. Prostota rozgrywki sprawia, że będzie to ciekawa gra party, w tym dla młodszych uczestników zabawy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ICERAIN GAMES

Film: „Phone Wallet Keys” – unboxing

Film: „Phone Wallet Keys” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!