Recenzja gry Deep Sea Adventure

Deep Sea Adventure” należy do klasyki najlepszych gier azjatyckich, ostatnio pojawiła się dostępna w chińskiej sprzedaży wysyłkowej za drobne, nie można było nie skorzystać z tej okazji!

Deep Sea Adventure” to gra dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat z czasem rozgrywki trwającym ok. 30 minut (ta pudełkowa para to wymysł, dla dobrej zabawy potrzeba przynajmniej 3 osób). Projektanci to Jun Sasaki oraz Goro Sasaki.

Kategorie: gra kościana, eksploracja, nurkowanie głębinowe, gra imprezowa, gra rodzinna. Mechanizmy: pchanie szczęścia (zarządzanie ryzykiem, „push your luck”), odbiór i dostarczenie („pick-up and deliver”). Podobne gry pokazywane na blogu, to przede wszystkim „Broom service”, po części również „Brzdęk Katakumby”, „Istanbul”, „Horrified”, „Zakazana wyspa”, „Via Nebula”, „Zombie Teenz Ewolucja”, „Niagara”, „Mississippi Queen”.

Gry o eksploracji głębin, z łodziami podwodnymi, batyskafami, które recenzowaliśmy: „Sonar”, „ORP Orzeł”, „Wtopa”, „Batyskaf”; łupy zdobywaliśmy i nurkowaliśmy także w „Info the blue”, „Podwodni łowcy”, „MiniDiverCity”.

Podczas otwarcia zachwyca rozmiar. Japończycy od lat udowadniają, że miniaturyzacja wcale nie wpływa negatywnie na gry z pomysłem. Tematyka ciekawi, ponieważ poszukiwanie skarbów pobudza wyobraźnię. Mechanizm ryzykowania szczęściem i łupami bieżącymi na rzecz przyszłych profitów pasuje tu jak ulał – chcemy do samego dna, ale nie zawsze się opłaca!

Przygotowanie gry jest szybkie, żetony mieszamy według kształtu lub wskazań kropek i tworzymy rosnąco linię schodzenia nurka (wartościowe skarby będą bliżej dna), na łodzi podwodnej ustawiamy ludziki i oznaczamy poziom tlenu na początku toru.

Celem gry jest zwycięstwo na punkty z żetonów, natomiast skarby należy wydobyć do batyskafu. Rozgrywamy 3 rundy, czyli 3 razy będziemy mieli możliwość zejścia pod wodę (w rundzie nie można nurkować kilka razy, np. nie ma możliwości podniesienia skarbu z początku toru i ponownego zejścia ludzikiem po kolejne). Runda kończy się, kiedy kolejny raz obniżamy tlen, a znacznik znajduje się na ostatnim polu lub w momencie, kiedy wszystkie chłopki powrócą na pokład.

W turze obniżamy tlen o liczbę trzymanych żetonów (będących w rękach nurka w bieżącej rundzie), następnie deklarujemy kierunek ruchu (wynurzenie, zanurzenie). Długość ruchu wyznaczamy poprzez rzucanie parą kości (wartości 1-3), przeskakujemy zajęte przez rywali pola (oznaczone pustym żetonem wydobycia liczą się), jeśli trzymamy jakieś znalezisko w rękach, należy od sumy na ściankach odjąć ilość żetonów (nie wartość – noty sprawdzane są dopiero po wydobyciu). Po zajęciu pola przez ludzika możemy zdecydować się na brak akcji (czekamy na kolejną turę), podniesienie żetonu (zastąpienie go krążkiem z krzyżykiem – puste miejsce), możemy także na znacznik pustego pola wyrzucić swój skarb (np. kiedy kończy się tlen, a niesiemy kilka artefaktów nas spowalniających). Punkty za żetony otrzymujemy po wyjściu na pokład. Nurkowie, którzy nie zdążyli powrócić tracą niesiony przez nich towar – żetony ustawiane są na torze w stosach 3 szt., począwszy od najdroższych i najniższego miejsca ścieżki. Podnoszone i upuszczane skarby w stosach liczą się jako pojedyncze znalezisko podczas liczenia poziomu tlenu, natomiast punktują każde z osobna. Gracz, który powrócił na pokład przed innymi już nie obniża poziomu powietrza, jego tura jest pomijana w danej rundzie. Nową rundę rozpoczyna osoba, która była najgłębiej, jeśli wszyscy powrócili na łódź – ostatni, który postawił nogę na pokładzie. Wygrywa osoba z najwyższymi notami, w przypadku remisu – mająca więcej bardziej wartościowych żetonów.

Deep Sea Adventure” to fantastyczny produkt i genialna zabawa już od 3 uczestników. Fani gry przygotowali wariant solowy z kartami dla pozostałych pionków. Mnie zastanawia jeszcze, jakby wyglądała zabawa, kiedy każdy z pary kierowałby zespołami nurków. Gra angażuje, ponieważ dostarczanie skarbów z mechanizmem „kuszenia losu” jest świetnym doświadczeniem. Gorąco polecam grę, relacja ceny do zakupu jest bardzo dobra!

Film: „Deep Sea Adventure” – unboxing

Film: „Deep Sea Adventure” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!