Recenzja gry Jaś i magiczna fasola

Czy „Granna” znalazła patent na mądre gry dziecięce? W ostatnim czasie wydają tytuły bardzo widowiskowe, na które zwrócą uwagę przede wszystkim młodsi uczestnicy, ale też nauczyciele i rodzice w edukacji domowej, ponieważ oferując elementy w 3D i historię z legendy lub bajki, zachęcamy do nauki poprzez zabawę, a tego nam przecież potrzeba!

Jaś i magiczna fasola” to gra planszowa z ryzykowaniem wykładania kart i zbieraniem zestawów, wzbogacona o kilka pomysłów nawiązujących do opowieści. Autorem jest Martino Chiacchiera (twórca znakomitych gier detektywistycznych i escape room), ilustrował Maciej Szymanowicz. Propozycja dedykowana dla 2-4 uczestników w wieku od 6 lat i z czasem rozgrywki trwającym ok. 20 minut.

W tej grze kreatywne i naprawdę godne podziwu jest połączenie wytworzenia (forma produktu) z treścią (tematyką) znaną z literatury. Z gier na podstawie bajek pokazywaliśmy „Jaś i Małgosia”, „Muzykanci z Bremy”, „Alicja w Krainie Czarów”. Wartościowa dla przyszłego ucznia jest też seria „Legendy Polskie” – „Złota kaczka”, „Smok wawelski” (największe wrażenie), „Król Popiel”, „Bazyliszek”, „Pan Twardowski”.

Podczas otwarcia wydaje się, że otrzymujemy trzy osobne części gry, które finalnie składają się na jedną rozgrywkę. Wykorzystanie całego opakowania, denka i wieczka, przypomina o „Ice Cool”. Super, że nie ma tutaj zbędnych elementów, co przekłada się na znakomitą relację ceny do zawartości! Do podstawki dodajemy daszek i wkładamy jajeczka – kiedy doczekamy się karty z drobiem, będziemy mogli zajrzeć do środka i sprawdzić ułożenie, potem energicznie zakręcimy konstrukcją i sięgniemy bez podglądania po zdobycz (wskazane na karcie jajo). Wieczko z kolei posłuży nam do zamontowania toru, celem jest wygranie tylu partii, żeby nasz ludzik trafił do zamku olbrzyma przed rywalami, a pole pod rośliną jest miejscem losowania bonusów dla uczestników, którzy gonią wynik.

Dzisiejsza gra operuje na „pchaniu szczęścia”, czyli wykładamy kolejne karty, mając nadzieję, że będą różne lub trafi się kwoka – losowanie złotego jaja, które daje więcej punktów (z kart tylko za największe zestawy). Gra w zarządzanie ryzykiem jest emocjonująca, ponieważ to rodzaj hazardu. Podoba mi się grzebanie w kurniku – domek jest prosty i widowiskowy, zachęca do dłuższego wykładania kart, żeby móc spróbować szczęścia w „polowaniu na jajka” (także idealne na Wielkanoc). Atrakcyjne jest rozgrywanie tytułu w formie gry turniejowej, w której ostatni otrzymuje premię, natomiast do historii z olbrzymem odnosi się konstrukcja łodygi fasoli pełniąca rolę toru – wyścig oczywiście intensyfikuje emocje.

W toku gry wyciągamy pojedyncze karty lub pasujemy i bierzemy zestaw – różne wartości kart. W przypadku porażki (odsłoniętej pary wartości), otrzymujemy tylko jedną kopię powtórzonej karty. Kiedy pojawi się kura kolekcję zatrzymuje aktywny gracz, ale każdy będzie miał szansę na jajko (po nieudanej próbie wcześniejszego w kolejce). Finalnie największe zbiory (monety na odwrocie kart) są sumowane z wartościami z kart jajek.

Jaś i magiczna fasola” funkcjonuje na „igraniu z losem”, które dzieci bardzo lubią. Klimat budują komponenty – czuje się ludowość i folklor. To kolejna udana produkcja tego wydawnictwa!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: „Jaś i magiczna fasola” – unboxing

Film: „Jaś i magiczna fasola” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!