Recenzja gry Goblin Coaster

„Goblin coaster” to gra kooperacyjna dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat z czasem partii trwającym ok. 20 minut. Za projekt odpowiedzialni są Jan Meyberg oraz Ursula Hermens-Meyberg, ilustrowali Claus Stephan („Dominion”, „Zaginione miasta”, „Roll for the galaxy”) oraz Antje Stephan („Zamki Toskanii”). Technicznie: wykładanie kafli, gra czasu rzeczywistego („real-time” bez podziału na tury).
Gry o goblinach pokazywane na blogu: „Karak Goblin”, „Goblinpiada”, „Mix tura”, „Claim”, „Claim 2”, „Nidavellir”, „Orc-lympics”, „Rune stones”, „Steampunk”.
Gry „real-time”, które polecam przetestować: „Dodo”, „Ostry dyżur”, „Ciężarówką przez galaktykę”, „Jungle speed”, „Dobble”, „Łap prosiaka”, „Szalona misja”, „Kero”, „Dworzyszcze na trzęsawisku”, „Selfie crasher”, „Dice cup”, „Recto verso”, „Trio”, „Alfa zulu”, „Match 5”, „Photoshoot”, „Lovelace & Babbage”, „Squere meal”, „Słowołaki”, „Buła, Pizza, Kot, Ser, Koza” („Na opak”), „Bananagrams”, „Smart domino”.
Gry sensoryczne, dotykowe, po które warto sięgnąć: „Box Monster”, „Pamięć sensoryczna”, „Tactile animals”, „Pictures X-mass” (niesamodzielny dodatek), „Yummy Monsters”
Jeśli interesują cię rollercoastery sięgnij po „Gravitrax” oraz „Tricky ways”, czyli systemy torów, są to klocki konstrukcyjne dla kulek w ruchu.
Podczas otwarcia piorunujące wrażenie robią kafle torów – błyszczące, mocne, intensywnie barwione – aż przyjemnie dotykać! Gry z wykładaniem płytek są bardzo popularne, moda zaczęła się oczywiście od „Carcassonne”, ale jest z nimi jeden problem – zawsze z czasem chcemy więcej kafli, przypuszczalnie tutaj także w przyszłości pojawi się to poczucie braku (pudełko jest trochę puste). Przyjemnie manipuluje się klepsydrą (regulacja trudności gry poprzez dopasowanie czasu), ostatni raz tak atrakcyjne czasomierze otrzymaliśmy w „Ostry dyżur”, natomiast mistrzostwem projektowania nadal cieszy się „Kero” (niesamowite klepsydry-cysterny, nigdy nie widziałem lepszych).
Podczas zabawy dodajemy kolejne tory do trasy kolejki górskiej. Są losowane w ciemno z worka, więc znaczenie ma dotyk – wyczucie kształtu, zwłaszcza wielkości łączenia. Nie są to standardowe puzzle sensoryczne, ponieważ tekstura jest identyczna – w grach dotykowych mamy skórę, futerko, papier ścierny, itp., czyli różną powierzchnię materiału.
Przemieszczanie klepsydry po zawieszonej w powietrzu konstrukcji kojarzy się z wagonikiem kolejki parku rozrywki, zanim piasek przesypie się należy przesunąć cylindryczny pojemnik o kolejne pole i dopiero odwrócić. Ruch klepsydry dodaje grze dynamiki i przypomina jazdę rollercoasterem, z powodu stałego napięcia związanego z przedłużaniem szyn, na które należy ją przełożyć (kiedy zabraknie miejsca przegrywamy partię).
Puzzle łączymy wąskimi i szerokimi ząbkami, istotne są tutaj również skrzyżowane szlabany (tworzenie symbolu „x”). Instrukcja zachęca nas do gry turniejowej, do stopniowego włączania kolejnych elementów wraz z rozpoczęciem nowej partii. Pojawiają się narzędzia (wybrane z oznaczeniem ruchu), którymi usuwamy przeszkody na torach, podobnie jak fragmenty torów losowane z torby, co zajmuje cenny czas. Następnie możemy rozłożyć punkty kontrolne (flagi), wokół których położymy szyny. Zmienia się także meta jazdy – standardowo jest to pętla, czyli powrót na płytkę startu, której trzeba dotknąć zakończeniem toru. W wariancie jednak ścigamy się do płytki ze skarbem odkrytym w czeluściach podziemi. Finalnie dodajemy znaki, które mobilizują uczestników zabawy do fizycznej aktywności – zakrywanie uszu, milczenie, ręka na głowie, zakaz używania narzędzi. Gimnastyka jest wesoła, ale odbiega od klimatu gry fantasy, co nie każdemu będzie pasowało.
„Goblin Coaster” jest atrakcyjną grą dla rodziny z młodszymi dziećmi, ponieważ tempo zabawy jest szybkie, więc emocjonujące, a rozgrywka nawiązuje do wizyty w lunaparku, co budzi przyjemne wspomnienia. Ilustracyjnie jest to gra grozy na śmieszno, na zasadzie rodzinnego produktu wyjmowanego na Halloween, w typie „Dworzyszcze na trzęsawisku”, co również jest dużą zaletą. Skład osobowy gry to nawet do 6 osób, im nas więcej – tym oczywiście weselej, jak to w grach imprezowych – zamieszanie przy stole, pomyłki wynikające z pośpiechu.
Polecam, jako grę party na Andrzejki lub Halloween (ale nie tylko), generalnie lekko-straszne gry cieszą się sporą popularnością wśród dzieci i nastolatków, odrobinę przypominają gry tematyczne, a te mają gęstszą atmosferę, co przekłada się na angażującą atmosferę zabawy. Czekam na rozszerzenie, które uda mi się jeszcze zmieścić w jednym opakowaniu.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Goblin Coaster” – unboxing
Film: „Goblin Coaster” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!