Recenzja gry Maldivia

Dzisiaj opisywana pozycja jest wyjątkowa ze względu na jej planszę – niby to kawałek płótna, ale składanie materiału, na które wpływ mają uczestnicy zmniejszający pole gry jest czymś oryginalnym i dla mnie innowacyjnym, warto zagrać!
„Maldivia” to gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat z czasem partii zajmującym ok. 30 minut. Projektował Roberto Fraga („Sonar”), ilustracje Folko Streese.
Tematyką gry jest rybołówstwo („fishing”). Mechanizmy zawarte w grze: programowanie ruchu („programmed movement”), modułowa plansza („modular board”), zbieranie zestawów, kolekcji („set collection”).
Gra przypomina technicznie „Sonar” oraz „Ahoj, piraci!” (magazynowanie połowu), „Bitwa o Tortugę” (drewniane, ciężkie elementy), „Laguna” (klimat egzotycznego archipelagu wysp). Z programowaniem ruchu opisywaliśmy „Flamme Rouge”, „Colt Express”, „Gorynich”, „Mississippi Queen”. Odnosząc się do życia na wyspie i przeżycia na morzu, ostatnio pokazywaliśmy „Survive The Island”.
Malediwy to wyspiarskie państwo, którego na mapie szukać należy w kierunku południowym od Sri Lanki, najniżej położone i najbardziej płaskie na świecie z białymi plażami, znane z eksploracji życia morskiego i wypoczynku nad lazurowym oceanem. Podobno jest to najbardziej pożądany wybór dla nowożeńców dla miodowego miesiąca (ten luksusowy raj uwielbiany jest przez filmowe gwiazdy indyjskiego Bollywood).
Podczas otwarcia czujemy niedosyt zawartości – ogromne opakowanie jest w dużej części niewypełnione i ta pustka koli w oczy. Podobają się ekologiczne opakowania, bo to zdrowe i naturalne. Cieszy gra na materiale – znamy to z „Mandala” lub „Big Fat Burger”.
W „Malediwy” poruszamy się po planszy oceanu po liniach prostych, programując ruch przed każdą rundą na drewnianych blokach. Zatrzymują nas łodzie konkurentów oraz brzegi planszy, gdzie cumują większe jednostki magazynujące wyłowiony przez nas towar. Na jednym z kamieni znajduje się róża wiatrów symbolizująca stronę, od której w danej rundzie pojawi się mgła – znika część widnokręgu i zmniejszamy linię szachownicy (jeśli przeciwnik już jej nie zawinął w tej rundzie). Fala spowodowana warunkami atmosferycznymi sprawia, że jednostki na skraju tracą ryby położone najwyżej na maszcie (miejsce zaczepiania bieżących zbiorów). Ryby możemy wyłowić (ilustracje na polach) lub ukraść od rywali, kiedy ich łodzie znajdują się na sąsiednich polach. Większe statki czekają na określone kolekcje – w turze zaopatrywana jest pojedyncza jednostka, w narożniku można skorzystać z dwóch stron planszy. Kiedy usuwamy linię pól, to przesuwane są jednostki od danej strony planszy, w tym większa ich liczba, kiedy nowe miejsca postoju są zajęte przez inne (te nie tracą połowu). Strzałki na planszy to prądy powodujące zmianę kierunku, jeśli z nich skorzystamy, my wybieramy pole zatrzymania po prostej. Zabawę kończymy na mocno okrojonej przestrzeni gry, wygrywa osoba z największą liczbą kart zaopatrzonych statków magazynujących.
„Maldivia” to gra, do której przyciąga nas manipulacja przy planszy, dzięki kurczącej się przestrzeni gry zaczyna być tłoczno i bardziej emocjonująco, to unikatowy pomysł i wykonanie. Zabawa angażuje, przypomina gry logiczne, natomiast zawijanie płótna jest nowością i dlatego przyjemnie testuje się ten tytuł, zresztą bardzo dobry! No to wracamy rodziną na Malediwy!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ZOCH
Film: „Maldivia” – unboxing
Film: „Maldivia” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!