Recenzja gry Gonggi Squid Game

Gonggi” (oferowana także, jako „Gong Gi”) to największy przebój ostatnich tygodni na portalach sprzedaży, bardzo chętnie wyciągany na przerwach przez uczniów w szkołach, za popularność tej zręcznościowej gry odpowiada serial „Squid Game” (nie polecany dla młodszych odbiorców ze względu na przemoc).

Jest to zabawa w podrzucanie i łapanie kamieni, odrobinę gra retro, podwórkowa i towarzyska, możemy trenować solo, rywalizować w grupie (najczęściej 2-4 osoby, duża dowolność konfiguracji) lub podzieleni na zespoły, podobno również współpracować, chociaż to raczej gra konkurencyjna niż kooperacyjna i nie bardzo sobie to wyobrażam; czas rozgrywki zajmuje ok 5-10 minut na osobę (zależnie od wprawy, liczby prób, cierpliwości – wyznaczonej długości partii).

Inne określenia dla tej gry: gong-gi, konggi, konki, gongki, jjak-jjak-jjak, hacle, sztole, sztulki, sztule, sztrule, ciupy, gra w ciupki, krypcie, koble, hacele, kalmar, gra w kalmara, salgu, jjagebatgi, datjjakgeoli, gatti, gonggitdol. Obecnie rozpoznawana, jako gra koreańska z serialu „Squid Game 2”.

Wszystkie pięć kamieni jest do siebie zbliżonych wyglądem (przypominają rozetę, kwietny kielich). w podstawowych kolorach i z symbolami płaskich figur geometrycznych na ściankach, wielkości winogron. Istotna jest tutaj waga – od 2 do 8 gramów – im cięższe, tym lepsze, ponieważ podrzucając spadają prosto w dłoń, czyli lecą na łapę! Dociążenie kostek zapewnia maksymalną kontrolę i precyzję, nie odbijają się i nie odskakują na boki, dobrze trzyma się je w dłoni. Ciężar zależy od wypełnienia – we wnętrzu umieszcza się metalowe kulki (śrut), są także oferty rozkręcanych ścianek, które możemy samodzielnie nabić masą – dociążyć wedle uznania.

Pakowane są w trumienkę, formę ludzika – uczestnika turnieju z serialu, układane na podstawce inspirowanej sceną, mogą być wrzucone luzem do woreczka materiałowego lub foliowego (strunowego). Sprzedawcy projektują indywidualne wzory na zamówienie – kształty i barwy wedle uznania klienta, w tym także wykonane z materiału świecącego w ciemności – po wcześniejszym naświetleniu latarką, np. ze smartfona. Udało mi się znaleźć zarówno kamienie, jak i etui w kształcie serca na Walentynki! Interesującą koncepcją jest również opakowanie będące spinnerem, którym możemy zakręcić – gadżet swego czasów również modny i bardzo popularny. Pomysły na opakowanie w chwili obecnej zamyka kasetka w kształcie koszulki gracza 456!

Gadżety powiązane z tym produktem to breloczki w formie „klikaczy” (dźwięk do odstresowywania i zabaw sensorycznych).

Kiedy jeszcze funkcjonowały kuźnie można było dostać stare hacele – elementy do podków końskich, ciężkie (komplet 5 elementów ważył 150 gramów), stalowe, z których wydobywano blask po wyszlifowaniu, nie były wtedy takie surowe i ostre.

Do gry używa się najczęściej pięciu elementów. Jeśli nie mamy komponentów wydrukowanych na drukarce 3d, możemy używać innych obiektów, jak małe kamyki, orzechy, kostki lub inne niewielkich rozmiarów przedmioty.

Zabawa polega na podrzucaniu pojedynczego i zbieraniu rozłożonych kamieni, można także modyfikować formę łapania, w kolejnych etapach gry podrzuca się nawet wszystkie elementy.

Rozgrywkę rozpoczynamy od zbierania „jedynek”, „dwójek”, „trójek”, „czwórek”, potem następują „łapki”. Każdy uczestnik wykonuje zadania kolejno aż do popełnienia błędu, który kończy turę gracza.

Etap 1 rozpoczyna rzut pojedynczym kamykiem i zebranie 1 z podłoża, zanim ten wyrzucony w górę upadnie (należy go złapać tą samą dłonią). Proces powtarzamy, aż zbierzemy wszystkie – każdy z ziemi bierzemy pojedynczo, po kolei. W etapie w także podrzucamy 1 kamyk, zbieraj po parze w jednej turze z łapaniem tego w locie. W etapie 3 zbieramy po trzy kamyki jednocześnie, a w etapie 4 – cztery kamyki do kompletu.

Etap 5 to wykonywanie dodatkowych zadań, np. jeden podrzucamy, pozostałe z dłoni kładziemy na ziemi. Ponownie podrzucamy jeden element, zbieramy resztę z podłogi. Podrzucamy wszystkie i łapiemy na wierzchniej części dłoni. Finalnie podrzucamy tylko te złapane wcześniej na zewnętrznej części dłoni i łapiemy je w garści w locie.

Gra jest elastyczna, jej zasady można dostosować do wieku i umiejętności, np. możemy układać kamyki w konfiguracje lub zbierać w określonej kolejności – symbolami, barwami, łapać je za plecami, klaskać w dłonie przed złapaniem. Zbierając kamienie w określonej sekwencji lub liczbie, nie możemy dotknąć żadnego z pozostałych, które leżą na ziemi.

Zabawa wymaga od gracza koordynacji ruchowej, zwinności i spostrzegawczości, doskonale rozwija refleks, ćwiczy zręczność. Zawiera małe elementy, dlatego nie jest przeznaczona dla młodszych dzieci, które mogą je połknąć. Jest to świetny prezent dla miłośników koreańskiej kultury, gadżeciarzy, kolekcjonerów. Zabawka jest wygodna w przenoszeniu i przechowywaniu, to pozycja kieszonkowa! Pozwala poczuć dreszcz emocji i rywalizacji, jest nośnikiem atmosfery serialu. Na sieci można już przeczytać kawał, „Słyszałem, że tylko Chuck Norris zepsuł tą grę”.

Film: „Gonggi” – unboxing

Film: „Gonggi” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!