Recenzja gry Grupy krwi

Dzisiaj fantastyczna mała gra nowego wydawnictwa, z którym nie mieliśmy jeszcze okazji współpracować, a wróżymy im sukces, ponieważ mają świetne pomysły na naukę poprzez zabawę i zagospodarowali nisze na rynku gier edukacyjnych nie tylko dla najmłodszych dzieci.
„Science Boards” to wydawnictwo z powiatu poznańskiego (w Biedrusku zobaczyć można neoklasycystyczny zamek – zespół pałacowo parkowy, także ruiny kasyna oficerskiego, podobno kręcono tutaj sceny do „Ogniem i mieczem”). W ich sklepie znajdziemy interesujące pozycje wspierające naukę chemii, fizyki, biologii i przyrody oraz geografii – warto zajrzeć!
„Grupy krwi” to gra karciana dla 2-6 uczestników w wieku od 6 lat z czasem trwania partii zajmującym ok. 20-30 minut. Projektowała Michalina Wilkowska. Opisywany tytuł zdobył nagrodę główną w plebiscycie „Świat Przyjazny Dziecku”.
Jest to gra o krwi, genetyce, dziedziczeniu, produkcja przypomina „Wirus”, natomiast technicznie nie ma tutaj wiele negatywnej interakcji (wybrane karty zdarzeń), raczej każdy zarządza swoją ręką gracza oraz zbiera zestawy starając się wyprzedzić pozostałych. Z tej tematyki znana jest „Genotype”, której niestety jakoś nikt nie chce wydać, a szkoda, czekamy!
Podczas otwarcia podoba nam się wzornictwo, które przypomina gry od „Genius Games”, jak „Periodic”, „Cytosis”, „Subatomic”, „ION”, „Lovelace & Babbage”, „Einstein”, „Math Rush”.
Wewnątrz opakowania znajdziemy: 12 kart fenotypów, 61 kart alleli, 12 kart zdarzeń, 3 karty złote, 6 kart stanów magazynowych, 6 kart pomocniczych, 2 instrukcje.
Od razu czuje się, że jest to gra edukacyjna z mnóstwem dodatkowej wiedzy – rozmaite noty informacyjne wspierające pracę nauczyciela i wyjaśniające trudne terminy, w tym budujące tło gry, więc oddziałujące na atmosferę zabawy. Na pierwszy rzut oka można się przestraszyć natłoku tekstu i jego naukowości, natomiast do rozegrania partii wystarczy karta pomocy, bo to nie jest skomplikowana gra. Polecamy jednak przeanalizować całość tekstu, ponieważ mądre treści można sobie rozłożyć na dłużej i dawkować.
W turze zagrywamy lub odrzucamy pojedynczą kartę, na ręce trzymamy 3 karty. Celem jest stworzenie krwi o określonej grupie – na początku przygody na potrzeby stanów magazynowych, w opcji bardziej rozwiniętej z odpowiednim Rh, więc z użyciem dodatkowych kart, w trybie zaawansowanym będą to grupy krwi rodziców, czyli patrzymy na tabelki krzyżówek genetycznych. Nazewnictwo jest ciężkie, ale w praktyce jest to proste łączenie kart wskazanych na ściągawce, dodatkowo do zabawy włączyć możemy karty zdarzeń – kolejne interesujące nas terminy, a finalnie większa rotacja kart i negatywna interakcja, czego nam tutaj potrzeba.
„Grupy krwi” to gra, w której wydajemy karty do kolekcji, aby spełnić warunek stworzenia danej krwi (jak kontraktu), mechanicznie nie znajdziemy tutaj niczego innowacyjnego, ale na klimat gry działa tematyka – genialna, ponieważ jeszcze unikatowa na naszym rynku! Jest to nauka w ujęciu dojrzałym, dorosłym, profesjonalnym, czytaj nie jak dla maluszków, co znamy z masowych gier edukacyjnych. Dla mnie to produkt z silnym motywem, idealnie wpasowujący się w niezaspokojone jeszcze potrzeby „gier naukowych” dla młodzieży, tematyka przekłada się na doświadczenie płynące z rozgrywki i na dobrą zabawę.
Rekomenduję! Z pewnością dodam ją do listy przebojów, kiedy będę pisał kolejne zestawienie najlepszych gier dla oświaty. Z przyjemnością odkryję także inne propozycje tego wydawcy, licząc oczywiście na podobne pozytywne niespodzianki!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy SCIENCE BOARDS
Film: „Grupy krwi” – unboxing
Film: „Grupy krwi” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, Galen’s Games, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moonka, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Science Boards, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!