Recenzja gry Memory Muzeum Łazienki Królewskie Zabytki

„Łazienki Królewskie” to kulturowy, historyczny i przyrodniczy Zespół Pałacowo-Ogrodowy w Warszawie. Miejsce o znaczeniu historycznym (rezydencja królewska, gdzie odbywały się „obiady czwartkowe”, czyli spotkania elit), kulturowym i architektonicznym (styl klasycystyczny i park, obecnie wystawowe centrum sztuki), społecznym i edukacyjnym (miejsce spacerów, muzeum prowadzące działalność edukacyjną), przyrodniczym („zielone płuca” stolicy). Przestrzeń jest wyjątkowa, nie dziwi zatem, że Muzeum Łazienki Królewskie wprowadza mądre pamiątki dla odwiedzających.
„Memory Muzeum Łazienki Królewskie” lub też „Gra memory z muzealnymi zabytkami” to prosta technicznie klasyczna gra, ale ślicznie wydana polegająca na znajdywaniu tych samych par.
Wśród najlepszych gier memo należy wymienić: „Kapitan Flip”„Hanabi”, „MemoArrr”, „Scope Panzer”, „Kto to zrobił?”, „Gold”, „Die Fiesen 7”, „Gigamon”, „Glastonbury”, „Potwory do szafy”, „Pingolo”, „Przygoda na safari”, „Odyseja”, „Myszkowanie”, „Bazyliszek”, „Puzzle Memo Ozean”, „Ale kocioł!”, „Dodo”, „Polska Luxtorpeda Odjazd”, „Sen”, „Dragomino”, „Ani beee, ani meee”, „Beethupferl”, „Poule Poule”, „Pamięć 39”.
Podczas otwarcia podoba mi się eleganckie pudełko – kształt i wzornictwo przypomina opakowania piór czy perfum i innych gustownych gadżetów (do ideału pasowałoby tutaj otwierane wieko z zaczepem na magnes). Symbolika jest świetna, produkt niewielki, super pomysł na pamiątkę z wycieczki lub upominek dla znajomych, także dla obcokrajowca ze względu na dwujęzyczność opisu (Memory The Royal Łazienki Museum) i wolne językowo zasady zabawy. Na obrazkach (24 pary) pokazano: Pałac na Wyspie, Pałac Myślewicki, Biały Dom, Starą Oranżerię, Stajnie Kubickiego, Świątynię Sybilli, Amfiteatr, Pomnik Fryderyka Chopina i inne (w tym bogato dekorowane sale). Grubość kafla standardowa, wystarczająca do dobrej zabawy, narożniki zaokrąglone dla młodszych odbiorców.
Wydawcą jest Muzeum Łazienki Królewskie, w ich sklepie na dziale gadżetów znaleźć możemy również „Gra memory z dziełami sztuki” oraz „Gra memory” (w woreczku, zwierzątka dla młodszych dzieci, nawiązanie do produktów „eco”). Dzisiejsza propozycja ukazuje piękne pokoje królewskiej rezydencji oraz historyczne ogrody, pozycja niebieska z rzeźbą (już niebawem obejrzycie na blogu) skupia naszą uwagę na obrazach i innych dziełach sztuki – więcej tutaj detali artystycznych przedmiotów niż architektury budynków i zabytkowych wnętrz.
Zaletą mechanizmu memory jest poprawa pamięci oraz koncentracji uczestnika (rozwija spostrzegawczość), proste zasady (szybka nauka oraz prosta regulacja poziomu trudności poprzez liczbę płytek w układzie), integracja międzypokoleniowa (różne grupy wiekowe), nauka cierpliwości (młodsze dzieci czekają na swoją turę, uczą się przegrywać), niskie koszty i łatwa dostępność. Dla mnie zawsze ten rodzaj gry był świetnym rozwiązaniem do nauki języków obcych, podobają mi się również nowe wariacje, np. ze specjalnymi akcjami postaci. Dzisiejsze memo ma przewagę nad konkurencyjnymi, że skorzystać mogą nauczyciele plastyki, historii, języka polskiego.
Wadą „gry par” lub „gry pamięć” jest monotonność (płytkie zasady dla zaawansowanych graczy), nierówny poziom trudności (dorośli z lepszą pamięcią mają przewagę, a trudności w zapamiętywaniu u młodszych dzieci demotywują).
Wizualne kodowanie i emocje podczas spotkania, z racji na kategorię gry powtarzane w krótkich, najlepiej regularnych partiach, dynamizują proces zapamiętywania, natomiast rozgrywka odpręża, relaksuje, zbliża nas i łączy. Przebieg gry wzbogacony o relację z wycieczki to najlepszy trening umysłu, ponieważ musimy sobie przypomnieć, co robiliśmy podczas wyjazdu, zrekonstruować przebieg historii, rozpoznać elementy na odkrywanych kartonikach. Warto ćwiczyć w ten sposób, to pomaga nie tylko podczas nauki!
„Memory Muzeum Łazienki Królewskie Zabytki” jest świetnym wyborem dla turysty i entuzjasty gier towarzyskich, stołowych, planszowych. Upominek z miejsca, które należy odwiedzić będąc w Warszawie będzie służył nie tylko jako „magazyn pamięci”, szkatułka ze zgromadzonymi tu pamiątkowymi kadrami z tego wyjątkowego pałacu i ogrodu, ale też jako mądra zabawka, która zbliża rodziny, znajomych i rozwija sferę poznawczą oddziałując na pamięć.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MUZEUM ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE
Film: „Memory Muzeum Łazienki Królewskie Zabytki” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 3 Kropki, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Agencja Reklamowa QA, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, DragonEye, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, Galen’s Games, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, inPatience, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, Lucky Duck Games, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MaturaToBzdura, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moonka, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Science Boards, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Spielefaible, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Wonderful World Board Games, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!