Recenzja gry Bananagrams

Jest już trochę późno, zatem coś szybkiego i dynamicznego na wieczór, żeby uciec sprzed telewizora. Łatwa gierka w sam raz na dobrą zabawę w trakcie imprezy.

„Bananagrams” nie da się zapomnieć, ponieważ opakowanie w kształcie banana od razu wpada w oko. Materiałowy pojemnik podobny do piórnika z zamkiem błyskawicznym na górze jest nie tylko wygodny w przenoszeniu, zabawnie wyglądający, ale także całkiem pojemny. Wewnątrz znajdziemy 144 kości, w osobnym woreczku strunowym typowo polskie znaki, jest też broszurowa instrukcja.

Pozycja dla 1-8 graczy w wieku od 7 lat, która zajmuje ok. 10-15 minut.

Warto zwrócić uwagę na płytki z literami. Porównując je z klasycznymi „Scrabble” wydają się bardziej masywne, są cięższe – po prostu lepszej jakości. W tej grze nie mamy planszy i punktowania, dzięki czemu grę łatwiej spakować i wziąć ze sobą w podróż, jest także mniej liczenia, ale przez to wydaje się bardziej uboga strategicznie.

W „Bananagrams” nie dokładamy liter do wspólnej krzyżówki lecz każdy z nas układa swoją. Celem gry jest dokończenie własnej krzyżówki i jeśli będzie ona gotowa w momencie, kiedy w puli gry pozostanie tyle płytek ilu graczy lub mniej, to wygrywamy zabawę.

W zależności od składu losujemy 21, 15 lub 11 liter. Jednocześnie rozpoczynamy układanie haseł w krzyżówce. W każdym momencie możemy wymienić literę, oddajemy jedną, a bierzemy trzy w ciemno. Kiedy zużyliśmy wszystkie posiadane litery następuje dobieranie, wtedy każdy z uczestników zabawy bierze jedną nową płytkę do swoich zasobów.

Kiedy kończymy zabawę musimy krzyknąć „banany”, pozostali gracze sprawdzają poprawność i jeśli są błędy, uznają nas za „zgniłego banana”, co jest związane z oddaniem do banku wszystkich liter naszej krzyżówki i rozpoczęciem układania od początku.

Kilka wariantów pobocznych to „najlepszy z najlepszych” – gra turniejowa, rozgrywanie kilku partii, „bananowe smoothie” – zabawa bez wymiany i dobierania, powoli tworząc swoją krzyżówkę, „banana cafe” – z wymianą, bez dobierania, samotnik – układanie krzyżówki z jak najmniejszej liczby haseł.

Gra rozwija refleks, ale także bazę słownikową języka polskiego. Trenujemy ortografię, uczymy się nowych słówek, ćwiczymy spostrzegawczość i koncentrację uwagi. Każdy układa dla siebie, a więc nikt nam nie przeszkadza w tworzeniu własnej krzyżówki, jesteśmy bardziej niezależni, a rywalizacja ciągle pozostaje, bo kto pierwszy, ten lepszy.

Nadaje się na imprezę, kiedy nie mamy ochoty na podliczanie wyników, znakomita żeby wziąć ze sobą do plecaka. Fajna zabawa.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL

Film: Bananagrams – unboxing

Film: Bananagrams – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!