Recenzja gry karcianej Cortex 2 Wyzwania

Łamigłówek logicznych na blogu pokazujemy całkiem sporo, ale nie takich jak ta! Zazwyczaj są to pozycje na spostrzegawczość dla przedszkolaków, których jest najwięcej, ponieważ produkty rozwojowe są przeznaczone przede wszystkim dla młodszych odbiorców, potem zastępują je edukacyjne – typowo szkolne związane z przedmiotami, w tym quizy. Drugi rodzaj zagadek do rozwiązywania, który pokazujemy to te związane z logiką i matematyką – jeśli pamiętacie jeszcze zadania z treścią z tego przedmiotu to mniej więcej wiecie, o co chodzi! W „Cortex Wyzwania” zabawa oparta jest na 8 testach, które uruchamiają prace określonych obszarów w mózgu, na które to polecenia składają się: wielozadaniowość, spostrzegawczość, kwadraty, analiza, wyjątek, kombinacje, wejście, wyzwanie.

Cortex 2” jest grą karcianą przeznaczoną dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15 minut. Pozycja to kontynuacja bazowej gry, oba tytuły są bardzo popularne i wysoko uplasowały się na liście bestsellerów wydawcy.

Celem gry jest zdobycie 4 żetonów składających się na puzzle ukazujące przekrój mózgu. Każde dwa poprawnie rozwiązane testy tego samego rodzaju gwarantują nam pobranie fragmentu. Efektem negatywnym błędnej odpowiedzi jest pauzowanie przy kolejnej karcie, a dla pary graczy – oddanie jej przeciwnikowi. Żeton układanki otrzymamy również za pojedyncze, właściwe rozwiązanie wyzwania dotykowego – osoba, która zdała wcześniejszy test ma prawo otrzymać kartę, której obiekt rozpoznaje się poprzez samą tylko fakturę.

Wielozadaniowość” sprawdzana jest poprzez wskazanie na palcach liczby oczek na kostce, której tłem jest rysunek dłoni, z jednoczesnym sumowaniem i podaniem wyniku z dwóch pozostałych ścianek kości z dymku rozmowy. „Spostrzegawczość” polega na wskazaniu koloru robota, który jest różny od pozostałych tłumnie oblegających stronę karty. „Kwadraty” to zadanie mające na celu podanie prawidłowej ilości kwadratów wypełniających pustą przestrzeń na ilustracji podzielonej na pola. „Analiza” to odnalezienie czterech punktów o jednakowej barwie tworzących linię prostą – poziomą, ukośną lub pionową. „Wyjątek” bazuje na wskazaniu obiektu, który różni się kształtem lub barwą od reszty występujących w zbiorze, jest samodzielny i niepowtarzalny. „Kombinacje” to poruszanie wewnętrznym wypełnieniem gwiazdy, aby dopasować kolorową rozetę do jej rogów. „Wejście” to test mający na celu wskazanie wszystkich dróg wiodących do serca labiryntu. „Wyzwanie”, o którym była mowa przy celach gry to dodatkowe zadanie dla lidera z poprzedniej rundy, który nie widząc identyfikuje dotykiem kartę wybraną z zestawu zaprezentowanych przed rozgrywką.

Zebrano tutaj bardzo interesującą gamę zadań, które spodobają się młodszym graczom, ponieważ nie są typowe dla nauki. Treści mocno odbiegają od standardowej formy sprawdzianów stosowanych do kontroli ucznia, bazują na szybkości reakcji, bystrości umysłu – rozpoznanie rozwiązania i wyścig do zasłonięcia dłonią bieżącej karty, koncentracji uwagi i jej podzielności oraz uważnej obserwacji detali. Z testów tu zebranych, najbardziej innowacyjny i efektowny naszym zdaniem jest dotykowy, najrzadziej niestety spotykany w grach dla starszych odbiorców i może pora to zmienić!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy 

Film: „Cortex 2 Wyzwania” – unboxing

Film: „Cortex 2 Wyzwania” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!