Recenzja gry Mystic Scrolls

Mystic Scrolls” to gra dla osób kochających przerzucanie kości, która oferuje rozgrywkę typu „real-time”, czyli wszyscy bawimy się jednocześnie i nikt nie czeka na swoją kolej. Gra u nas na rynku występuje pod nieco zmodyfikowaną nazwą, nie będą to „Mistyczne zwoje” leczSzkoła magów” – niech i tak będzie, ponieważ kojarzy się z „Hogwartem” i „Harry Potterem”, którego przypomina nam postać czarnoksiężnika widoczna na pudełku. Serdecznie witamy nowego partnera naszego bloga, „Drawlab Entertainment”, które jest wydawcą i producentem akcesoriów do gier planszowych, a pochodzi z Grecji.

Mystic Scrolls” to pozycja dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15-25 minut. Tytuł został wydany u nas w kraju, ale jest wolny językowo – angielska instrukcja i zaledwie pojedyncze obce słowa – całość bazuje na ikonach, których kopie są widoczne na ściankach kości. Celem gry jest wykończenie konkurencji, czyli pozbawienie pozostałych magów punktów życia. Jeśli wszyscy zginą, wygrywa czarodziej, który zgromadził największą liczbę kart czarów zaawansowanych, czyli tych do nauczenia się.

Gra jest ślicznie ilustrowana, karty są dużych rozmiarów, dlatego wygodnie ustawia się na nich kości. Sześciany są wysokiej jakości – nie tylko malowane, ale również wytłaczane ścianki – pięknie to wygląda!

Każdy z graczy otrzymuje planszę swojego maga z poziomem życia na „35” jednostek, trzy początkowe karty czarów – dedykowane dla każdej postaci, pięć kości, które będziemy przerzucać i dopasowywać zestaw ścianek do wybranej przez nas karty.

Pierwsza faza zabawy polega na turlaniu i układaniu kości na kartach – całego kompletu jednocześnie. Ustawiając kości na kartach własnych, uzupełniamy rękę, w momencie „zakupu” nowej karty następuje koniec rundy i przejście do uruchamiania czarów i zadawania bólu. Dla karty, którą pozyskaliśmy, nie musimy ustawiać kości na szarych polach – oznaczają one etap nauki i używane są tylko w momencie jej pobrania.

Czary dzielą się na ofensywne i defensywne, możemy uzdrawiać naszych bohaterów oraz atakować – zazwyczaj osobę po naszej lewej stronie, ale zdarza się również, że pozostałych graczy. Pojawią się również dodatkowe możliwości, takie jak uniemożliwienie przeciwnikowi rzucenia czaru czy otrzymanie kolejnych kości do uruchomienia własnych czarów. Niekiedy wartość czaru określa losowość kostki z oczkami, wybrane czary podwyższają wartości na tej kostce. Dla niektórych zaklęć sprawdza się punkty mana z uruchomionych czarów, które podwyższają siłę rażenia.

Jest to gra pełna energii i dynamizmu, z szalonym tempem. Wszystko tutaj dzieje się bardzo szybko i gwałtownie. Nikt nie czeka – wszyscy pędzą po wiedzę i zaciekle zwalczają oponentów! Bawić mogą się już najmłodsze dzieci, ponieważ mechanicznie to tylko dopasowywanie symboli.

Szkoła magów” to gra, która spodoba się dzieciom i młodzieży szkolnej. Dla osób preferujących podejmowanie złożonych decyzji lub chętniej wybierających akcje z listy większej liczby opcji, będzie odrobinę monotonna i za mało ambitna. Natomiast jest to urocza pozycja rodzinna, gra krótka i wesoła, bardzo spontaniczna, niewymagająca od nas wysiłku umysłowego – idealna kiedy brakuje czasu na zabawę przy zaawansowanej grze, rywalizujemy z dziećmi lub po prostu jesteśmy zmęczeni po wyczerpującym dniu pracy. Znakomita, kiedy chcecie zachęcić dzieci do pozycji o czarodziejach, świetny wstęp do bardziej zaawansowanych gier, chociażby serii „Mage Wars”. Negatywna interakcja zawsze cieszy i wyzwala emocje!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DRAWLAB ENTERTAINMENT

Film: „Mystic Scrolls” – unboxing

Film: „Mystic Scrolls” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!