Recenzja gry planszowej Małpie figle

„Małpie figle” może brzmią trochę infantylnie, może wyglądają dziecinnie, ale zwracają uwagę wszystkich i są maksymalnie wciągające, a zabawa daje bardzo dużo radości. Zapraszamy do recenzji jednej z trzech najlepszych gier zręcznościowych w naszej kolekcji.

Gra o rzucaniu kokosami przez małpki do koszy dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat, czas zabawy ok. 20 minut. Ogromne malownicze pudło robi pozytywne wrażenie. W środku znajdziemy: 4 małpki, 14 koszy, 36 kokosów, 4 plansze graczy, 12 kart, instrukcję.

Celem gry jest zbudowanie piramidy z 6 koszy, które zdobywamy, gdy wpadnie do środka kokos. Jeśli nikt nie ułoży piramidy, wygrywa osoba, która w swoich koszach ma najwięcej kokosów. W przypadku remisu wygrywa gracz, który ostatnio wykonywał ruch.

Młodemu Giercownikowi najbardziej podobają się małpki. Dobrej jakości plastik, uśmiech od ucha do ucha i wielkie oczy – nic w tym dziwnego, że córka bawiła się jeszcze nimi również poza standardową rozgrywką. Dla nas ważne jest, że dziecko nie ma dostępu do mechanizmu sprężynowego w środku oraz, że zabawka sprawnie działa. Kokosy są gumowe i nie spadają z łapek małpki, możemy przytrzymać zwierzaka za nogi, żeby przy naciąganiu katapulty wykonanej z łapek małpka się nie przewróciła i strzelamy. Pamiętać należy, żeby zwierzak skierowany był pyszczkiem w naszą stronę, gdyż celuje zawsze za siebie.

Wystrzeliwane kokosy przypominają prawdziwy owoc, nie są twarde więc jeśli któryś z graczy wystrzeli w naszą stronę nic złego nie powinno się stać.

Kubeczki całkiem spore i nawet masywne. Pewnie leżą na dywanie, ale także na stole. Szersze ku górze zatem wydaje się, że łatwo trafić, ale musimy nabrać wyczucia w obsłudze katapulty – na początku zawsze wystrzeliwujemy kokosy zbyt mocno – lecą wtedy za daleko i za wysoko. Po kilku grach nabieramy wprawy i uczymy się dokładnie celować. Czerwone kosze to dodatkowy strzał dla gracza.

Plansze graczy są odporne na wilgoć i giętkie. Widzimy na nich trzy miejsca przeznaczone do układania koszy, które docelowo utworzą piramidę składającą z trzech pięter kubeczków – podstawowe 3 szt. , 2 szt., 1 szt. na najwyższym poziomie.

Rozkład kubeczków różni się w zależności od liczby graczy. Dla 2 i 4 uczestników jest to kwadrat 3×3 kosze, dla 3 graczy piramida o podstawie składającej się z 4 pojemników. Kosze czerwone zawsze umieszczamy pod żółtymi, najpierw należy zdobyć wierzchni kubeczek, a dopiero potem znajdujący się poniżej.

W swojej turze zazwyczaj wykonujemy pojedynczy strzał. Jeśli trafimy do kosza bierzemy go i ustawiamy na swojej planszy. Jeśli strzał będzie chybiony – kokos zostaje w puli gry. Kiedy zabraknie nam pocisków, należy nam się pojedynczy owoc z puli gry. Kokosy pozostają w koszach. Gra kończy się kiedy wszystkie kokosy znajdą się w koszach lub kiedy któryś z graczy utworzy piramidę. Jeśli trafimy do kosza, który znajduje się na planszy gracza, jest częścią jego piramidy, także mamy prawo go przejąć.

W grze występują karty, które wpływają na reguły gry, są to: „ciuciubabka” – celowanie z zamkniętymi oczami, „cel, pal” – konieczność trafienia we wskazany przez przeciwnika kosz, „z daleka” – strzał z dalszej odległości, „hola, hola” – strata kolejki, „wichry niespokojne” – próba wpływania na tor lotu kokosa, „coco jambo” – dwa strzały w naszej turze. Karty możemy użyć raz w swojej turze, tylko jedna osoba jednocześnie, zatem kto pierwszy, ten lepszy!

Karty „hola, hola” proponujemy nie nadużywać ponieważ zakazy ruchu mogą popsuć zabawę, dobrze jest ustalić, żeby wykorzystywać tą kartę na przeciwników naprzemiennie. Karta „wichry niespokojne” to wyzwanie dla naszej kreatywności – kokos niespecjalnie poddaje się kiedy na niego dmuchamy, zatem warto kombinować i próbować zmienić tor lotu na inne sposoby.

Rozgrywka porywa! Jest szalenie dynamiczna i prosta, emocje sięgają zenitu. Wszystkie mechanizmy chodzą jak należy, a komponenty świetnie wyglądają, do tego jeszcze nie potrzeba baterii. Czujemy wielką przyjemność z zabawy. Gra energiczna, znakomicie pomaga się odstresować, taka bezmyślna forma relaksu po ciężkim dniu wpływa zbawiennie na umysł. Super zabawa!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA.

Film: Małpie figle – unboxing

Film: Małpie figle – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!