Recenzja gry planszowej Znamy się Gierki Małżeńskie

„Znamy się Gierki Małżeńskie” to znakomity psychotest, a może sprawdzian dla pary. Tutaj w atmosferze dobrej zabawy oraz rubasznego humoru dowiemy się, jak głęboka jest nasza relacja, jak dobrze się znamy, czy więzi nas łączące są wystarczająco silne, aby wygrać rywalizację z innymi parami.

Produkt dedykowany jest dla osób w wieku od 18 lat, ponieważ dowcipy często są pieprzne i wiele z nich odnosi się do seksu. Bawimy się w w grupie 1-4 par lub na odwrocie planszy we dwoje. Czas gry powinien zamknąć się w godzinie.

Wewnątrz krwisto- czerwonego opakowania znajdziemy 4 talie kart, dwie tabliczki do pisania odpowiedzi, mocne żetony Kupidyna, pionki damskie i męskie, ściereczkę, dwa mazaki, planszę do kręcenia butelką, świetną listę zachcianek, planszę z rysowanymi przez Andrzeja Mleczko kawałami, klepsydrę.

Dziewczyny ustawiają pionki na czerwonym starcie, a chłopaki na niebieskim, strony dla każdej z płci określają również charakterystyczne symbole z krzyżykiem i strzałeczką. Para, której pionki spotkają się na centralnym polu jako pierwsze wygrywa grę. Tury w parze wykonywane są na zmianę, a kolejka rozgrywana jest według ruchu wskazówek zegara.

Za każdym razem będziemy kręcili flaszeczką i wybierali rodzaj zadania wskazany przez jej szyjkę. Kiedy odpowiedzi udzielone na tabliczkach będą się zgadzały, osoba z pary, która ciągnęła kartę przemieszcza swój pionek. Kiedy zdarzy się, że jedno z nas już dotarło do środka, a drugie ciągle jeszcze ma do pokonania kolejne pola, razem gramy na potrzeby pionka marudera.

W grze dla pojedynczej pary rodzaj pytania determinowany jest przez kolor pola, ewentualnie kilka razy przez butelkę – jej ikona pokazana jest na planszy. Tutaj za poprawną odpowiedź otrzymujemy dwa żetony Amorka, osoba podpowiadająca również zarabia – jeden skrzydlaty Kupidynek.

„Psychotest” to wymyślone scenki, w których wcielamy się w rolę partnerka i wybieramy odpowiedź, którą naszym zdaniem wskaże druga strona, sprawdzamy reakcję na określone zdarzenia. Wybór odpowiedzi: a, b, c.

„Co wybierasz?” to test wiedzy o naszych upodobaniach, sprawdzian z obserwacji codziennego życia, zachowań partnera. Okaże się, czy koncentrujemy się na sobie, czy zauważamy detale, czy pamiętamy reakcje drugiej osoby.

„Skojarzenia” to nasza ulubiona talia. Na każdej karcie są cudowne obrazki – szkice w czerni i bieli. Każde z nas napisze na swojej tabliczce 6 skojarzeń i jeśli chociaż dwa się powielą, osoba pobierająca kartę przemieszcza pionek.

„Znamy się” to pytania otwarte. W tym przypadku jeszcze raz kręcimy butelką, aby wylosować pytanie. Odpowiedzi muszą się zgadzać.

Talie „Znamy się” oraz „Co wybierasz?” zawierają pytania dla niego oraz dla niej, w zależności od płci osoby wykonującej zadanie.

Bardzo nam się podoba lista nagród, a raczej żądań wobec drugiej strony, które powinny zostać spełnione, w zależności od naszych zasobów punktowych podliczonych na koniec zabawy. Zachcianki są super!

Gra nie jest tak twórcza, jak „Kalambury Gierki Małżeńskie” tego samego wydawnictwa – nie możemy się wywnętrzać ukazując nasze artystyczne bohomazy. Uważamy jednak, że dzięki tej pozycji para znacznie lepiej się zgra, dopasuje i ostatecznie w wieku kwestiach dogada, dla młodych stażem związków jest to również możliwość przełamywania pierwszych lodów, zgłębiania własnych osobowości, wymieniania poglądów, a przede wszystkim możliwość naprawdę wesołej zabawy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MDR Gry.

Film: Znamy się Gierki Małżeńskie – unboxing

Film: Znamy się Gierki Małżeńskie – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!