Recenzja gry karcianej Duże i włochate

„Duże i włochate” to tytuł mocno niepoważny, wręcz absurdalny, typowo rozrywkowy, zdaje się pasujący na imprezę, jak drinki z palemką lub tort czekoladowy u młodszych, czym jest więc duże i włochate? A tym, co sobie wyobrażacie?

Gra dla 4-8 osób w wieku od 8 lat, zabawa trwa ok. 30 minut. Ze względu na dynamizm rozgrywki, większą liczbę uczestników i proste zasady jest to produkt, który warto wyciągać przy spotkaniach w większym gronie.

W opakowaniu znajdziemy dwie talie kart, klepsydrę odliczającą 60 sekund, karty z przymiotnikami, znaczniki graczy i karty w tych samych kolorach, większych rozmiarów krążek wyznaczający sędziego, broszurową instrukcję.

Sędzia wybiera 2 z 3 kart, następnie uruchamia klepsydrę. Każdy wymyśla hasło odnoszące się do dwóch widocznych epitetów i umieszcza znacznik na swojej karcie. Ostatnia z osób zostaje zgadującym – zbiera żetony i wybiera jeden, należący do gracza, którego hasło jej zdaniem wybierze sędzia. Jeśli przypuszczenia się potwierdzą, trzecią – zakrytą kartę – zdobywa zgadujący, a dwie widoczne wędrują na konto osoby, która najlepiej dobrała obiekt określany przez wyrazy na kartach. Znacznik sędziego przechodzi do kolego gracza zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Jeśli w czasie zmieści się tylko jedna osoba i jedynie ona poda hasło, zgarnia całą pulę – wszystkie trzy karty. W momencie, gdy więcej uczestników nie wyrobi się w limicie czasowym, zgadującym zostaje ten siedzący najbliżej sędziego, patrząc od jego lewej strony. Osoba, która na koniec uzbiera najwięcej kart zostaje zwycięzcą. Rozgrywka trwa trzy rundy dla 4-6 graczy lub dwie dla 6-8 osób.

Podtytuł „Gra niefortunnych skojarzeń” znakomicie odzwierciedla charakter i atmosferę zabawy. Rozgrywka rozwija w nas kreatywność, śmieszne zestawienia określeń nasuwają mnogość skojarzeń, wzrasta poziom naszej inwencji, pomysły same wpadają do głowy.

Dorosłym oraz młodzieży w okresie dojrzewania najwięcej zestawień przypomina wszystko, co związane z seksem, ewentualnie utożsamiają je z własnymi relacjami ze znajomymi, komunikacją międzyludzką, wydarzeniami z ich przeszłości – tutaj najczęściej osoby starsze. Młodsze dzieci nazywają kartami przede wszystkim postaci ze świata bajek oraz swoje zabawki.

„Duże i włochate” sprawdzą się na imprezie, ponieważ tworzą radosny, komiczny klimat oraz łagodzą obyczaje – dodają nam po prostu luzu i zaczynamy puszczać wodze fantazji. Pojawia się też drugie dno – związane z interpretacją przez nas świata i ludzi za pomocą wybranych określeń, czyli warstwa psychologiczna, idealna dla wszystkich preferujących zgłębianie ludzkiej osobowości. Oczywiście komentowanie i zażarte dyskusje są tu mile widziane.

Wesoły produkt, tytuł powie wam wszystko!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line.

Film: Duże i włochate – unboxing

Film: Duże i włochate – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!