Recenzja gry planszowej Wiem wszystko Gierki małżeńskie

Kolejna z pozycji wzorowanych na pierwszych „Gierkach małżeńskich”. Jeśli szukacie gry quizowej, ale w formacie na wesoło i typowo dla par to zapraszamy do czytania i oglądania.

„Wiem wszystko Gierki małżeńskie” to połączenie testów typowych dla quizów z elementem hazardowym czyli obstawianiem odpowiedzi dla każdej z konkurencji dla pojedynczej pary. Wprowadzenie do rozgrywki ryzyka związanego z zakładami bardzo nam się podoba, a emocje są jeszcze bardziej intensywne.

Gra dla 1-4 par w wieku od 16 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 45-60 minut. W opakowaniu: trzy talie dyscyplin, plansza podstawowa i losowania konkurencji, pionki i klepsydra, żetony do zakładów oraz punktowe Amorki.

Plansza z butelką informuje nas ile kart z każdego stosu bierzemy do odpowiedzi, a pole na dużej planszy dzieli role. Z każdej karty wybieramy pytanie i przy poprawnym lub błędnym wyniku odkładamy je na odpowiednie miejsce na planszy. Po przydzieleniu punktów zużyte karty wypadają z gry, chowamy je do pudełka. Przed przystąpieniem do konkurencji dla pary, pozostali uczestnicy wpłacają kaucję do banku i zakładają się o nasz sukces lub porażkę. Klepsydra mierzy czas.

Konkurencja „A, B czy C” to wybór z listy wariantów odpowiedzi. „Prawda/fałsz” to ocena wiarygodności prezentowanej wypowiedzi. „Wymień” to podanie kilku terminów spełniających określone kryteria. Liczbę pobranych kart wyznacza szyjka butelki.

W przypadku wylosowania pytania dla wszystkich, nie obstawiamy poprawności odpowiedzi, a żetony pełnią funkcję znacznika oceny dla pytania „Prawda/fałsz”. Odnośnie dyscypliny „A, B czy C” korzystamy z kart odpowiedzi z literami. Konkurencja „Wymień” nie może zostać wylosowana dla pełnego składu uczestników. Osoba, która wylosowała pytanie dla wszystkich par ma prawo kolejnego obrotu butelki, aby ostatecznie wylosować konkurencję tylko dla pojedynczej, swojej pary.

W przypadku każdej z dyscyplin żetony zyskujemy lub tracimy, podobnie przy zakładach.

Wielki finał to ostatnie miejsce na planszy. Kiedy wszystkie pary zajmują poprzedzające je pole, rozpoczyna się konkurencja finałowa, w której jako pierwsza bierze udział para o najniższej liczbie zdobytych punktów. Każda osoba z pary odpowiada na zmianę ciągnąc karty po kolei z każdej talii. Limit czasu mierzy klepsydra, a kolejność stosów wybieramy sami. Do tej dyscypliny przystępują kolejno wszystkie pary. Pozostaje nam zsumowanie żetonów i wyłonienie najlepszej pary, nie zapominajmy też o pamiątkowym dyplomie.

Jeśli bawimy się we dwoje każdy z nas gra na własne konto, a pola odpowiedzi dla wszystkich uczestników łączmy z tymi przeznaczonymi dla pary – tutaj pojedynczej osoby. Kto uzbiera najwięcej Kupidynów wygrywa pojedynek.

Mamy wrażenie, że ta gra jest najbardziej quizowa ze wszystkich wariacji odnoszących się do „Gierek małżeńskich”, jednocześnie jest też najbardziej kształcąca, ponieważ z biegiem czasu uczymy się odpowiedzi na pytania i poszerzamy swoją bazę wiedzy.

Osobiście wolimy pozycje z tabliczkami do rysowania i pisania, gdyż są bardziej twórcze, ale jeśli lubicie testowanie w parze i chcecie poznać odpowiedzi na różne bardzo ciekawe pytania, to jest to produkt w sam raz dla was. Hazard to dodatkowa zachęta. Warto zaznaczyć, że gra jest bardziej rozrywkowa niż edukacyjna, zatem miłej zabawy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MDR GRY.

Film: Wiem wszystko Gierki małżeńskie – unboxing

Film: Wiem wszystko Gierki małżeńskie – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Adamantan, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!