Recenzja gry Zgadnij Kto To – My Little Pony

Jaka jest ta gra – każdy widzi! Obrazki i filmy na sieci obecnie mówią nam niemal wszystko o pozycjach, dlatego zazwyczaj nie lubię im wytykać i jeszcze dodatkowo krytykować w recenzji. Wyjątkiem są oczywiście błędy – kiedy czegoś brakuje lub pojawia się słaba jakość. Chętne za to wspominam, co można zmienić na lepsze, wszyscy dążymy przecież do doskonałości, całe życie.

Jestem zwolennikiem robotyki w grach, raczej przeciwnikiem wszelkiego typu ekranów towarzyszących planszy. Podoba mi się miniaturyzacja i przenoszenie klasycznych gier na karty. Piszę o tym, ponieważ od dłuższego czasu w kolekcji posiadamy „Zgadnij kto to?”, jest to jednak pozycja karciana! Model rozgrywki pozostał identyczny, a wygoda przechowywania i transportu wskoczyła na wyższy poziom.

Dlatego właśnie nie zakupimy „Zgadnij Kto To – My Little Pony”, chociaż Młody Giercownik nalega, a my już zdążyliśmy poznać ten produkt. Dziewczynki uwielbiają kolorowe kucyki, ze względu na dziecinne zachowanie, pogodny nastrój, magiczne właściwości i sympatię względem siebie – radość ze wspierania społeczności krainy pony. Osobiście kiedy trafiam na bajkę, podoba mi się, kiedy sprzeczają się między sobą i potem godzą w imię wspólnego dobra i wyższych wartości. Wracając jednak do opisu.

Ta gra jest droga, ponieważ seria jest modna i powszechnie wywołuje u dzieci chciejstwo i akcje związane z wymuszaniem. Formalnie dostosowana jest dla dzieci w wieku od 3 lat i więcej, mechanika oczywiście dla pary. Granica wieku naszym zdaniem została jednak odrobinę zaniżona, ponieważ małe koniki są bardzo do siebie podobne i czasem naprawdę niełatwo je rozróżnić, chociaż miłośnikom animacji z pewnością przyjdzie to szybciej niż mnie – znajomość charakteru postaci, a może opisywanie przygód poszczególnych bohaterów? Za bardzo nie wiem.

Jakość plastiku jest bardzo dobra, obrazki wyglądają ślicznie, bo są wyjęte prosto z animacji. Z boku umieszczono suwak na odliczanie punktów, ponieważ tutaj rozgrywamy mały turniej do pięciu wygranych partii – no i jest majtkowy róż, czyli kochany dziewczyński kolor!

Dziecko trenuje koncentrację uwagi i doświadcza uważnej obserwacji, rozwija swoją spostrzegawczość, a także pamięć – związaną z zapamiętywaniem wybranych cech, o które już pytało wcześniej. Czemu zatem jestem uprzedzony do kucyków?

Zabawka zajmuje za dużo miejsca, a cenię sobie wolną przestrzeń, którą przeznaczamy na gry, to raz! Po drugie – i ważniejsze dla tej formy rozgrywki – identyfikacja poszukiwanego to gehenna, a na różnicach ta gra przecież bazuje! I tyle, niewiele pozostało z ojca kreatywności…

Reasumując, pewnie babcia i tak sprezentuje, kiedy wnusia poprosi, a tato sobie gada…, bo lubi i ma potrzebę!

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!