Recenzja gry Snowman Dice

Czy bałwan musi być okrągły, czy to tylko nasze uprzedzenie? Okazuje się, że świetny człowiek ze śniegu wychodzi nam również z kwadratowych bloków, swoją drogą – miejmy nadzieję, że dzieci będą miały okazję sprawdzić w tym roku kto ulepi lepszego Olafa, bo już najwyższy czas na białą zimę. Ruszamy z recenzją gry „Snowman Dice”.

Bałwan z kostek do gry, no jasne! Mike Elliott wymyślił sobie, że pstrykać możemy nie tylko pingwinami z „Ice Cool”, a symbol zimowej aktywności na podwórku zbudowany będzie z kości, wyszło urzekająco wesoło i naprawdę słodko – jak lody latem. Nie jest to jakaś głęboka gra – pozytywna i lekka, w sam raz, aby powrócić myślami do czasów chodnikowych torów rajdowych dla kapsli i takich opadów, że szkoły zamykano! „Snowman Dice” jest pozycją dla 2-4 uczestników w wieku od 6 lat, czas rozgrywki trwa ok. 10 minut, co tylko zachęca do formy turniejowej.

Przy pierwszym kontakcie z produktem oczarować może opakowanie – kula śnieżna z zamkiem błyskawicznym, która z barwy przypomina wizualizację „Frozen”, a że dzieci „Krainę lodu” dobrze znają, a rzucanie się śnieżkami kochają, od razu zwracają uwagę na zabawkę. Wewnątrz znajdziemy 20 kości, instrukcję i okrągły żeton bieguna północnego.

Aktywność przypomina połączenie „Ice Cool” z „Potwory w Tokio”, ale obie w mocnym uproszczeniu, dla młodszych graczy i krótszych gier, chociaż oczywiście podobnie dynamicznych i emocjonujących. Jest to gra z budowaniem, poruszaniem gotową konstrukcją naszego stwora, strzałami z dystansu mającymi na celu powalenie bałwana.

Każdy z uczestników otrzymuje pięć kości, z trzech musimy złożyć bałwana, jedna służy do jego przemieszczania, a ostatnia do atakowania konkurentów. Celem jest dotarcie do bieguna w jednym kawałku przed innymi.

Bałwan składa się z podstawy – ścianka z imitacją krótkich nóżek i pojedynczym guzikiem, środkowej kuli z trzema zapięciami, głowy z charakterystycznym szpiczastym nosem marchewki na bladej twarzy. Każdy z elementów może zostać zastąpiony przez śnieżynkę – płatek śniegu jest w sumie bardzo podobny do typowej dla jokerów gwiazdki. Pozostała jeszcze ścianka z strzałką, która uruchamia ruch – przesuwanie palcem opierając o podstawę – najniższą z kości. Ostatni bok zdobi mała kulka do rzucania w wojnie na śnieżki – taką kostkę możemy przesunąć na blacie stołu w dowolne miejsce i atakować w cudze bałwany pstrykając mocno i celnie.

Kości należy rzucać jedną ręką. O aktywacji ruchu postaci należy poinformować hasełkiem w rodzaju „Spójrz jak bałwan idzie”, natomiast po osiągnięciu celu również krzyczymy, że następuje jego „Zamrożenie!”. Jeśli dostaniemy mocne razy i któraś z części naszego bohatera spadnie, należy przerzucić wszystkie kości. Jeśli przeciwnik chybi, nie czekamy aż podniesie „kulę” z podłogi, nie przerywamy gry i pędzimy na metę.

Punktowanie z bieguna północnego uzależnione jest od konstrukcji bałwanka – jeśli nie skorzystaliśmy z pomocy jokera otrzymujemy dwa punkty, za przynajmniej jeden płatek śniegu w ciele bałwana otrzymujemy pojedynczy punkt za cały jego projekt. Jeśli kilku graczy jednocześnie osiągnie metę, każdy z nich otrzymuje punkty, po ich przyznaniu runda się kończy i rozpoczynamy nową. Partię wygrywa osoba, która zdobyła trzy punkty.

Snowman” to nieskomplikowana gra, zabawa jest bardzo żywiołowa, a im nas więcej tym weselsza, ponieważ stale powtarza się bombardowanie i składanie od początku. Jeśli lubicie dużo turlać, stawiać wieże z kostek i negatywną interakcję w grach to warto zakupić jako fajną propozycję na rozruszanie, na dobry początek wieczoru przy planszy, bądź zachętę dla najmłodszych dzieci, żeby poczuły jakie kości są przyjemne, a także wyćwiczyły celność przed rozłożeniem dużych pozycji typu „Ice Cool”, „Ice Cool 2”, „Flick’em Up Dzika strzelanka”.

Gra zręcznościowa z klimatem – na pewno nie chłodnym, bo towarzyszą nam raczej gorące emocje, z wyścigowym charakterem i najprzyjemniejsza oczywiście w towarzystwie zgranej paczki rówieśników. W sam raz na Mikołaja, zamiast słodyczy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BRAIN GAMES

Film: „Snowman Dice” – unboxing

Film: „Snowman Dice” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, Haba, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!