Recenzja gry edukacyjnej Już czytam

Naszym zdaniem w tytule jest błąd! Brakuje wykrzyknika! Bawiąc się z dzieckiem tym produktem naprawdę możemy przyspieszyć naukę czytania i pisania – dynamika tego procesu nas zaskoczy, zatem powinniśmy wykrzyczeć swoje emocje. Hurra! Już czytam!

Produkt dla 1-4 graczy w wieku 4-10 lat. Czas gry zajmuje ok. 15 minut. W opakowaniu znajdziemy 12 dwustronnych obrazków, kostkę, instrukcję z wierszykami odnoszącymi się do ilustracji, naklejki wszystkich liter alfabetu.

Forma nauki polegająca na łączeniu ze sobą części obrazka wraz z fragmentami podzielonych wyrazów opisujących grafikę podobna jest to metody krakowskiej – tam jednak zamiast liter występują sylaby. Efekty są ponoć piorunujące.

Po otwarciu pudełka pozytywnie zaskakuje nas jakość komponentów. Fragmenty obrazków są mocne i twarde, dużych rozmiarów, a ilustracje emocjonujące. Dobór barw i scenerie występowania zwierząt przypominają nam nie tyle, co bajki, a wręcz baśnie. Odcienie są odrobinę mroczne, ale za to wydają się tajemnicze i intrygujące. Każdy obraz to cztery litery i tyleż samo liter, pierwszą z nich oznaczono różowym kolorem. Poszczególne paski to nie tylko fragmenty większego malunku, ale również – po drugiej stronie – dwie sylaby używane w opcji domino.

Wydawca proponuje nam cztery warianty zabawy. Pierwszy z nich dla najmłodszych graczy to puzzle – „Zwierzaki”. Rozsypujemy fragmenty i układamy obrazki zwierząt w całości.

„Literowe puzzle” to gra z wykorzystaniem kostki. Każdy z graczy otrzymuje fragment z różową literą i dobiera kolejne, których ilość uzależniona jest od wyrzuconej cyfry na ściance. Kto pierwszy skompletuje najwięcej obrazków wygrywa.

W „Sylabowym domino” każdy z uczestników zabawy otrzymuje 6 pasków z sylabami. Pozostałe leżą na stole. Kolejno wykładamy po jednym fragmencie łącząc sylaby w wyrazy, czytać możemy również od tyłu. Jeśli nie możemy dołożyć części domina to częstujemy się pojedynczym klocuszkiem z puli gry. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swoich elementów.

Ostatni i najbardziej skomplikowany, ale również emocjonujący wariant zabawy to „Rozsypańce”. Każdy z graczy bierze część z różową literą, następnie dobieramy kolejne – dowolną ilość. Tworzymy wyrazy dodając litery po obu stronach pierwszej otrzymanej płytki oraz zupełnie nowe, niezależne. Na koniec zabawy punktują trzy najdłuższe wyrazy, a te niedokończone liczone są jako ujemne.

Rewelacyjnie wykonana gra i pomoc dydaktyczna. Sprawdzona metoda kształcenia i śliczne grafiki. Dla młodszych graczy interesujące wierszowane historyjki nawiązujące do obrazów. Całość bardzo nam się podoba. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA.

Film: Już czytam – unboxing

Film: Już czytam – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!