Recenzja gry planszowej Krówko Nosz

„Krówko Nosz” to bajecznie kolorowa gra planszowa z sympatycznymi grafikami i łaciatymi w rolach głównych, które muszą bezpiecznie powrócić do swojej zagrody z pastwiska.

Gra dla 2-4 graczy w wieku od 5 lat, rozgrywka zajmuje ok. 40 minut. W opakowaniu znajdziemy 4 plansze poszczególnych lokacji, krówki do oznaczania punktów oraz pionki, paski punktacyjne i rozmaite żetony, czyli dobra, które utrudnią lub pomogą w trakcie wędrówki, całość zamyka standardowa kostka.

Celem gry jest „doniesienie” swojej krówki do zagrody oraz uzbieranie po drodze największej ilości punktów.

Scenerie wyglądają bardzo ładnie, są to: łąka, brzegi, które przecina strumień, studnia lub przepaść, dookoła której spacerują krówki oraz, na samym końcu – bezpieczna zagroda. Plansze są numerowane i będziemy je przechodzili kolejno, chyba że wybrane pole przekieruje nas od razu do dalszej lokacji. Kierunek ruchu jest dowolny, ale kiedy staniemy na polu ze strzałką w kolejnej turze musimy podążać w stronę wyznaczoną przez grot. Plansza początkowa to nasz spichlerz, tutaj po każdym pierwszym ruchu otrzymujemy 2 kanapki i dwa wiaderka. Przekraczając lub zatrzymując się na polu z cyfrą otrzymujemy lub odejmujemy sobie noty.

Pole z klepsydrą zatrzymuje nas w kolejnej kolejce, a z miniaturką planszy i cyfrą wyrzuca nas do wybranej lokacji. Niebieskie narożniki to przejścia do kolejnych planszy, a czerwone to pola startowe.

Rewelacyjnie wygląda mechanizm punktacyjny. Otrzymujemy główkę krówki oraz jej zadek, w środku na wysokości brzuszka umieszczać będziemy paski z wartością punktową, a zwierzak będzie się powiększał. Młodemu Giercownikowi pomysł bardzo się spodobał, ostatecznie córka zaczęła układać bardzo długie super-krówki.

Na polach planszy oznaczonych symbolem plus umieszczamy po 5 żetonów, te z przekreślonym dobrem na spodzie. Na dole stosu żetonów w czwartej lokacji umieszczamy żeton z wilkiem. Żetony z kanapkami dostarczają krówce siły, pozwalają na kontynuowanie podróży. Przekreślona kanapka to konieczność oddania żetonu lub powrotu na pierwszą planszę. Kłódka służy do blokowanie stosu żetonów, a kluczyk do jej otwarcia – następnie odkładany jest na spód stosu. Przekreślony wizerunek klucza to konieczność oddania żetonu na spód danego stosu. Czarny kłębuszek odkładany potem na spód stosu z żetonami, dodaje on naszej krówce ciałka o wartości trzech punktów. Wiaderka zbieramy, ponieważ na końcu gry mnożymy ich sumę razy ilość zgromadzonych punktów. Przekreślone wiaderko to przymus oddania pojedynczego żetonu tego rodzaju.

Paski punktów, które tworzą krówkę są jednostronne, ale wydawca dodał do recenzowanego egzemplarza woreczek strunowy z elementami zadrukowanymi z obu stron.

„Krówko Nosz” spodoba się młodym graczom ponieważ wygląda ładnie, a reguły zabawy są proste – poruszanie się po torach w wybraną przez nas stronę i przechodzenie do dalszych części planszy. Wolność poruszania się wprowadza pewien chaos, ale kojarzy się z rozbieganym stadem krówek błąkających się po łące w poszukiwaniu trawy. Miłe jest również to, że komponentów jest całkiem sporo, a cena produktu atrakcyjna.

Nie podoba nam się układ instrukcji. Nie wyjaśnia, co dzieje się kiedy zabraknie punktów w krówce, a pole z planszy nakazuje ich oddanie – przypuszczamy, że nic, bo nie ma z czego dzielić. Na wstępie instrukcja nakazuje ustawić na polach oznaczonych plusem 5 żetonów, a dopiero w dalszej części tekstu wyjaśnia, że żetony przekreślone paskiem kładziemy na spodzie i musimy się poprawiać.

Pomimo drobnych niejasności w instrukcji gra jest przyjemna i młodzi użytkownicy będą zadowoleni, ponieważ kolorowe pejzaże i układanki z krówek zachęcają do aktywności i dobrej zabawy. Wesoła gra rodzinna.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy JAWA.

Film: Krówko Nosz – unboxing

Film: Krówko Nosz – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!