Recenzja gry edukacyjnej Kółka i Spółka

Produkt, który dzisiaj dla was otwieramy jest jakby dobrze znajomy. Takie unowocześnione, z kartami zamiast planszy schematu „Figuraki”, no i bez kostki. To sobie nie poturlamy, ale za to cała talia kształtów do odwzorowania, super!

Kółka i Spółka” udowadnia nam, że warto wymyślać własne koncepcje na dobrą zabawę, a bycie kreatywnym popłaca, bo potem znajdziemy swoje imię i nazwisko na opakowaniu zabawki własnego autorstwa. „Konkurs na Grę!” to idea, którą chętnie popieramy i kibicujemy z całego serca, bo każdy powinien mieć szansę na rozwinięcie skrzydeł, a szczególnie Młodzi. Pozycję poleca Smok Obibok i chwała mu za to, bo tytuł zwyciężył w plebiscycie i można grać.

Pozycja dla 2-4 graczy w wieku 4-7 lat. Wewnątrz opakowania znajdziemy: planszę z torem punktacji, 4 pionki dla zawodników, 64 figury (różnej wielkości i barwy prostokąty, trójkąty, kwadraty i koła), 45 kart z projektami, 3 medale – jest o co się bić! Aha i oczywiście instrukcja, niespecjalnie potrzebna, taka na raz, ale jest! Dla najmłodszych dołączono naklejki.

Żetony same wypadają z arkuszy, nic się nie zniszczy podczas przygotowania do pierwszego użycia. Pionki plastikowe, ale nie z gatunku tych najsłabszych. Kartoniki i karty dobrej jakości. Dla najmłodszych bywają odrobinę grubsze, ale tutaj w zupełności wystarczają.

Idea bardzo prosta. Odsłaniamy kartę i wszyscy układamy jednocześnie. Pierwszy ze wzorem bierze medal złoty, kolejni srebrny i brązowy, ostatni niestety bez wisiorka, ale punkt dostanie. Noty od 4 punktów dla najlepszego i tak zmniejszane w kolejności o 1. Przesuwamy pionki, pokazujemy co na kolejnej karcie i układamy.

W tym przypadku bardziej niż w „Figurakach” czujemy, że gramy. Przypuszczamy, że to z powodu obecności planszy i punktacji, a może kart.

Talie dzielą się na dwa kolory. Są to dwa stopnie trudności. Można korzystać z prostych wzorów lub bardziej skomplikowanych, ewentualnie potasować obie talie razem i zdać się na los, wtedy mamy bardziej urozmaicony poziom gry.

Zabawa jest prosta, ale udana. Produkt warto nabyć jeśli nie posiadacie jeszcze „Figuraków”, chyba że planujecie połączyć oba tytuły i mieć więcej kartoników do tworzenia własnych innowacji, to także znakomite rozwiązanie.

Jeśli mamy zdecydować się na jedną zabawkę to raczej na „Kółka i Spółka”, ponieważ nie jesteśmy ograniczeni przestrzenią planszy, na której odtwarzamy schemat i czujemy większą swobodę. Ten produkt wydaje się być bardziej nowoczesny, oryginalny – częściej spotykamy na rynku plansze niż karty w tego rodzaju zabawkach, chociaż po czasie zaczynamy tęsknić za przerzucaniem kostki.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: Kółka i Spółka – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!