Recenzja gry Państwa Miasta Epee

Oto klasyczna gra edukacyjna i imprezowa zarazem, a połączyć te cechy to wielka sztuka. W „państwa miasta” dawniej grało się na papierze rysując tabelki z tyłu zeszytu i literując w myślach alfabet, ale obecnie jest szybciej, prościej i bardziej efektownie.

Państwa Miasta” to gra dla 2-6 osób, z limitem wieku od 6 lat – naszym zdaniem warto zaczynać zabawę jeszcze wcześniej, ponieważ dziecko się osłucha, a to pozytywnie wpływa na rozwój – gromadzenie wiedzy i zapamiętywanie.

W opakowaniu znajdziemy elektroniczną platformę z 6 guzikami oraz podświetlaną diodą, 30 kart z kategoriami, instrukcję. Baterie – trzy paluszki AA należy zakupić we własnym zakresie, już osobno.

Pojemnik na baterie jest zamykany na śrubę, zatem bezpieczny dla dziecka, na spodzie urządzenia znajdziecie schowek na karty, zatem nic nie lata samopas po pokoju i nie gubi się z czasem. Maszynka jest popielata, czyli w świetnym kolorze, na którym niespecjalnie widać wszelkie osady. Jest stabilna – przypomina latający talerz twardo lądujący na ziemi – nie wywraca się kiedy spieszymy się do przycisku, co jest istotne przy żywiołowej zabawie. Produkt jest mocno promowany w telewizji, dzieci go łatwo rozpoznają i wzbudza w nich silne pozytywne emocje, co jest bardzo istotne w przypadku gier związanych z nauką, której oczywiście najmłodsi nie lubią.

Rozgrywka na tyle sprawdzona i wciągająca, że chętnie do stołu zasiądą różne pokolenia uczestników. Wielość kategorii i losowość wyboru litery rozpoczynającej hasło gwarantuje długą żywotność gry i niepowtarzalność każdej partii.

Urządzenie działa na zasadzie zakrywania płaskiej powierzchni na górze – jeśli zasłonimy tą przestrzeń ręką, maszynka także wykryje naszą czynność, jako ustawienie karty z kategorią. Po ułożeniu karty, platforma zaczyna działać automatycznie. Komunikaty wydawane są miłym tonem głosu, słyszymy informację o wylosowanej literze, a także sygnał alarmujący nas o zakończeniu czasu przeznaczonego na udzielenie odpowiedzi. Na sieci przeczytać można opinie o zbyt słabym głośniku – przyznam, że nie zwróciliśmy na to uwagi, my gramy raczej w ciszy i skupieniu i jakoś nie było z tym problemów (oczywiście zależne od hałasu dzieci i niedosłuchu poszkodowanego). Brzmienie z delikatnym echem, trochę jakby robota, ale nie zniechęca w odbiorze. Osobiście wszystko zrozumieliśmy wyraźnie, a litery są regularnie powtarzane. W przypadku, gdy nikt z graczy nie przyciśnie guzika, wylosowana zostanie inna litera – trzy podejścia.

Po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi otrzymujemy kartę kategorii, która liczy się, jako punkt. Jeżeli odpowiedź gracza będzie niepoprawna, traci on kolejną turę, a bieżącą kartę ustawiamy drugi raz na szczycie platformy. Rozgrywka kończy się wraz z momentem rozegrania wszystkich kart. Zwycięzcą jest osoba, która uzbiera ich najwięcej.

Podoba nam się, że każdy z graczy ma własny guzik, nie ma zatem uderzeń w dłonie konkurentów, bolących paluchów czy zadrapań. Brakuje nam diody informującej, kto nacisnął przycisk – zabawka informuje nas o tej czynności, ale nie wskazuje konkretnego guzika. Istotne jest zatem, żeby dłonie trzymać odrobinę oddalone od przycisków – łatwiej wtedy obserwować i wykryć kolejność. Plastik jest dobrej jakości, karty standardowej grubości.

Jest to bardzo przydatna i mądra zabawka dla dziecka w wieku przedszkolnym i szkoły podstawowej, z pewnością sprawdzi się również w trakcie imprezy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EPEE

Film: „Państwa Miasta” – unboxing

Film: „Państwa Miasta” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!