Recenzja gry Everest

Dzisiaj pozycja, która powinna spodobać się młodszych graczom. Dorośli rywalizują sobie w „Mount Everest” od Adama Kałuży, a dzieci pasjonuje ten od „Epee” – wszyscy są zadowoleni.

Jeśli, tak jak my kochacie wycieczki górskie i pragniecie zachęcać dzieci, żeby również polubiły wspinaczkę, to warto zacząć swoją przygodę poza domem. Nie zawsze jednak jest pogoda, wtedy idealnie nada się „Everest”. Jest to gra dla dzieci w wieku już od 3 lat, w której wspinamy się parą ludzików na szczyt góry, w rozgrywce bierze udział dwójka uczestników.

W wielkim pudle znajdziemy pionową planszę z ilustracją podziurawionej jak ser szwajcarski góry po obu stronach płaszczyzny, dwie podstawki zakładane na nóżki, żeby całość trzymała się stabilnie, czterech alpinistów – w tym przypadku lepiej nazywać ich himalaistami, żeby się nie obrazili, tarczę ze strzałką do losowania opcji dla ruchu.

Ludzie wspinają się nie jak małpki, zatem zawsze najwyżej wysunięta powinna być ręka, a pod nią pozostałe kończyny. Prawa dłoń wyposażona jest w czekan – czasem zmuszeni jesteśmy wykorzystać swój specjalistyczny sprzęt! Na tarczy wskaźnika znajdziemy również linę – dowolne pole, o które zaczepimy rękę lub nogę, zazwyczaj jednak trafiać będziemy w barwy występujące na planszy, które reprezentują odpowiednie obramowanie otworków. Na jednym z pól widać przepaść – tracimy wtedy dwie kolejki. W przypadku, jeśli nie możemy wykonać ruchu czekamy turę. Kiedy nasz bohater zahaczył wszystkie kończyny, pozostaje nam tylko uwolnić jedną z nich, a więc zatrzymujemy się na uprzednio zajętej pozycji.

Plansza jest płaska, zatem przyczepiając naszą stopę lub dłoń mamy możliwość odczepienia konkurenta – wystający zaczep wyciskamy i kończyna przeciwnika odpada od skały, zatem ludzik może spaść na sam dół i rywal startuje od początku. W połowie planszy po obu jej stronach widzimy wypukłość – jest to strefa bezpieczeństwa, ponieważ druga strona nie ma możliwości ingerencji w ułożenie naszego himalaisty. Ta przestrzeń to taka cicha przystań gwarantująca nam, że nie będziemy zaczynali wszystkiego od zera, w momencie kiedy już tak długą drogę mamy za sobą.

To przypadek decyduje o wyborze koloru, natomiast warto pamiętać, że zarówno ręce, jak i nogi ludzika są ze sobą połączone – jest to pojedynczy sznurek rozciągliwy w obu kierunkach. To my wybieramy otworek z kilku o wybranej losowo barwie, uwzględniając oczywiście zasadę rąk powyżej nóg i czekanu w prawej dłoni. Wygrywa gracz, który dotrze najpierw jednym, a potem drugim ludzikiem na szczyt Mount Everest.

Everest” jest urodziwą grą z mechaniką, która jest świetnie dopasowana do tematyki górskiej – my tutaj realnie się wspinamy i z każdym krokiem czy wysunięciem ręki jesteśmy coraz wyżej i bliżej celu. Możliwość zrzucania przeciwnika to negatywna interakcja, którą tak bardzo lubią dzieci i rodzice. Gra to typowy wyścig, ale innowacyjne jest tutaj to, że na pionowej ścianie, nie jak w większości gier planszowych na poziomej płaszczyźnie.

Epee” specjalizuje się w pozycjach tego typu, czyli dla młodszych graczy i o wyszukanej mechanice. Czasem będzie to spacerująca ręka, innym razem odchylająca się powierzchnia zawieszona w przestrzeni, a tutaj przepaść! Wydawca zawsze zaskoczy czymś pozytywnym, a dzieci bardzo lubią niespodzianki, prawie tak samo mocno jak prezenty pod choinką.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EPEE.

Film: „Everest” – unboxing

Film: „Everest” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!