Recenzja gry paragrafowej Porwanie

Jesteśmy wielkimi miłośnikami gier paragrafowych, które są pięknym pomostem pomiędzy literaturą, a ściślej historiami obrazkowymi oraz grami fabularnymi. Cała seria u wydawcy funkcjonuje pod hasłem „komiks, w którym bohaterem jesteś ty” i to stwierdzenie znakomicie oddaje charakter produktu.

Porwanie” to gra paragrafowa dla nastolatków, użytkowników w wieku od 16 lat, ponieważ księgę reprezentuje fabuła wagi ciężkiej! Nie zdradzając detali, w samych tylko ogólnikach – akcja rozpoczyna się od porwania twojej córki, następnie przyjeżdżasz na teren dworku, gdzie od razu stajesz się celem agresji, musisz działać w samoobronie, negocjacje zostają zerwane i teraz to wyścig z czasem i poszukiwanie zaginionej.

Sekciarskie kulty i magiczne rytuały, eksploracja mrocznych lokacji, zdobywanie strzępków informacji z odnalezionych tekstów i budowanie głębi opowieści – to nasze zadania, a celem ostatecznym jest uratowanie życia dziecka. Skaczemy po kadrach, jak w pasjonującym filmie, dokonujemy śmiertelnie ważnych wyborów i rozgrywamy naszą własną opowieść na wiele różnych sposobów.

Tło wydarzeń i sceneria są niesamowite! Nigdy jeszcze w tych grach atmosfera nie była aż tak ezoteryczna. Wygląd postaci, barwa pomieszczeń, kształty przedmiotów, którymi się otaczamy i prowadzenie fabuły – to wszystko rzuca na kolana, czujesz się niczym bohater którejś z powieści Stephena Kinga czy innego mistrza grozy, jak w grze „Max Payne” kiedy święciła ona swoje triumfy.

Postać, którą kierujesz określają trzy cechy – siła, zręczność oraz determinacja. Pierwsze to po prostu mięśnie i wszystko, co wiąże się z ich wykorzystaniem, czyli działaniem siłowym, gdzie to ciało jest bronią. Zręczność to refleks czy też po prostu wygimnastykowanie i szybkość ruchów ciała, ale również bystre oko, czyli celność strzałów. Determinacja to upór postaci, jej wytrzymałość psychiczna, która jest istotna, gdyż odkrywamy upiorne sekrety, które mogą namieszać w głowie i wystraszyć największego twardziela, a panika to opóźnione reakcje lub wręcz ucieczka przed zagrożeniem.

Minimalna wartość każdej z wyżej przedstawionych cech wynosi pięć punktów, kolejną piątkę rozdzielamy samodzielnie, ale a taki sposób, aby nigdzie nie przekroczyć limitu o wartości „9”. Miara punktów życia nazwana jest tutaj „żywotnością”, zaczynamy grę z wartością „20”, której nie możemy przekroczyć. Wartość spada z powodu wycieńczenia, choroby, ran, uderzeń, natomiast podnoszą ją leki oraz substancje pobudzające, wszystko po to, aby nie umrzeć i nie wypaść z tej historii.

Prędkość i skuteczność nie zawsze idą w parze, pośpiech bywa bowiem zgubny, w trakcie zabawy śledzimy symbolikę z klepsydrą i analizujemy czas. Wyposażenie bohatera chowamy w kieszeniach kurtki, zatem będą to jedynie trzy przedmioty, plus portfel oraz broń trzymana w garści i w pogotowiu. Każdy sprzęt wykraczający poza ustalony limit wypycha wcześniej zebrany, stary przedmiot musi zostać zastąpiony lub nowy odrzucony.

Na końcu książki znajdziemy załączniki, czyli zbiór tekstów ukazujących głębię fabuły, a więc przyczynę i skutek zdarzeń, a także wykaz momentów, za które otrzymujemy dodatkowe punkty, natomiast zdradzające istotne momenty historii, zatem nie polecamy ich podglądania!

Gorąco polecamy, zanurzasz się i jesteś tam! Czujesz się nie jak świadek czy też narrator, ponieważ nie dystansujesz się od wydarzeń, ty w nich uczestniczysz – nie fizyczne, ale mentalnie, a to nawet ważniejsze!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES.

Film: „Porwanie” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!