Recenzja gry Babel Pico

Co jakiś czas pojawia się u nas produkt niszowy – perełka, coś kompletnie dla nas innowacyjnego, o czym nie mieliśmy pojęcia, że funkcjonuje na rynku. Jest nam bardzo przyjemnie zaprezentować wydawnictwo „Cuboro” oraz ich grę logiczną „Babel Pico”. Zdarza nam się dopowiadać, najczęściej w przypadku recenzji gier logicznych, że przydałaby się jakaś drobna modyfikacja na planszy, żeby mogli bawić się niepełnosprawni – przede wszystkim mamy wtedy na myśli niewidomych, rozpoznających elementy jedynie poprzez dotyk. Historia tych produktów rozpoczęła się właśnie od pracy z takimi dziećmi, a zabawka nie posiada ograniczeń „tylko dla widzących”. Gratulacje już na wstępie za pomysł, brawo!

Babel Pico” jest banalnie prostą w zasadach grą abstrakcyjną, która jednak silnie angażuje i rozwija mentalnie. Pozycja przeznaczona jest dla pary graczy w wieku od 6 lat. Przypomina „Jengę”, natomiast koncepcja jest odwrotna – tutaj naszym celem nie jest rozbudowa wieży, a zablokowanie jej wzrostu, zupełnie jak w tej biblijnej! Warto jeszcze wspomnieć, że autor Matthias Etter już w 2008 roku zdobył „UK Games Expo best Abstract Game Winner” za „Serendipity”, a dzisiaj opisywana gra wydaje się od niej ciekawsza.

Klocki o różnych barwach, ale też kształcie, zatem nie musimy ich oglądać, rozdajemy po równo pomiędzy pojedynkującą się parą. Układamy wieżę, która na zewnętrznych ścianach posiada wgłębienia, natomiast wewnątrz wszystkie wystające fragmenty klocków muszą się schować w otworkach sąsiednich brył. Podstawa wieży to 2×2 czyli cztery sześciany. Do kolejnego poziomu podchodzimy dopiero kończąc bieżący. Przy otwierającym poziomie – podstawie, klocki dokładane sąsiadują z innymi i nie ustawiamy ich na skos. W kolejnych piętrach możemy już dostawiać klocki ukośnie, żeby zablokować konkurenta. Kto nie może dodać bryły w swojej turze, przerywa grę.

Osobiście bardzo lubimy gry logiczne, stąd „Jenga” w wersji abstrakcyjnej, nie zręcznościowej jest dla nas genialną koncepcją. Gra robi wrażenie już przy otwarciu – bryły są pełne, wykonane z drewnopodobnego materiału – zbite trociny, które pozwoliły obniżyć cenę finalną produktu – w oryginale było to naturalne drewno.

Sześciany dzielą się na te bez wystających wypustek, zaczepów, do posiadających aż 4 takie elementy łącznikowe. Jeśli chcemy grać strategicznie, planować akcje i nie zdać się na szczęście, powinniśmy dobrze poznać klocki oraz pamiętać o ich liczebności. Limity zasobów o określonym kształcie pozwalają na inteligentne posunięcia i przemyślaną negatywną interakcję. Najcenniejszą bryłą jest czarna z dwoma wypustkami, ponieważ jedna unikatowa.

Gra wciąga, w kilka minut po rozłożeniu rozumiemy na czym to polega i zaczynamy się dobrze bawić. Czujemy też, że klocki ważą, że tworzymy konstrukcję w 3D, że jest to coś wartościowego. Zabawa bazująca na negatywnej interakcji i polegająca na umiejętnym rozłożeniu budulca oraz zarządzaniu zestawem zawsze cieszy.

Jest to bardzo dobry produkt, a kiedy zamkniesz oczy, to też grasz, zatem nada się również do pracy w szkolnictwie specjalnym. Gorąco polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CUBORO.

Film: „Babel Pico” – unboxing

Film: „Babel Pico” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!