Recenzja gry Klub Detektywów

Gra dedukcyjna dla całej rodziny, bazująca na obrazkach jak w „Dixit”, „Kraina snów” oraz „Tajemnicze domostwo”, związana z detektywami i autora tego ostatniego z wymienionych przeze mnie tytułów. Warto przyjrzeć się jej bliżej, ponieważ produktów z ilustracjami na dużych kartach ciągle brakuje na rynku, a do tego wszyscy lubimy rozwiązywać zagadki, bo jesteśmy ciekawscy.

Klub Detektywów” to pozycja dla 4-8 uczestników zabawy w wieku od 8 lat oraz z czasem rozgrywki ok. 45 minut. Opakowanie wyróżnia się na sklepowej półce ślicznym wieczkiem, instrukcja to zaledwie trzy strony tekstu z rysunkami, zatem przyjaciół szybko i bezstresowo wprowadzimy w arkana rozgrywki.

Artystyczne karty są dobrze znajome wszystkim miłośnikom tego rodzaju pozycji. Poza dedukcją, pojawia się tutaj blefowanie. Zważywszy na wielkość składu i lekkość reguł jest to gra imprezowa, w sam raz na każde party. Będziemy dobierali ilustracje do bieżącego hasła i wymyślali kolejne, opowiadali sobie historie, czyli argumentowali odnośnie wyboru konkretnych obrazów, demaskowali agenta podszywającego się pod cudze karty. Aktywny rozgrywający partneruje osobie nieznającej hasła, aczkolwiek nie ma świadomości kto to jest, podobnie jak inni może tylko podejrzewać!

Po otwarciu opakowania podobają się drewniane lupki – przypominają o literackich bohaterach ze szkłem powiększającym w dłoni. Kiedy zaczynacie czytać broszurę z zasadami nowatorskie okazuje się, że pierwszy gracz zaczyna ze wszystkimi notesikami i jakoś brakuje nam ołówków, już po chwili wszystko się jednak wyjaśnia i okazuje się, że komponentów wystarcza.

Gracz aktywny, który wymyśla hasło i pierwszy wystawia każdą z pary kart je prezentujących zapisuje swój pomysł w notesach poza jednym, któryś z reszty uczestników nie otrzyma takiej informacji i będzie wydawał ilustracje w oparciu o karty konkurentów. Po wyłożeniu dwóch obrazów gracz aktywny zdradza hasło i wszyscy tłumaczymy się z wyboru kart oraz debatujemy nad tożsamością ukrywającego się agenta, następnie wskazujemy osobę – każdy poza aktywnym graczem typuje i nie może siebie samego.

Detektywi, którzy poprawnie wybrali agenta otrzymują 3 punkty. Jeśli agent nie został zdemaskowany lub wskazała go pojedyncza osoba – otrzymuje 5 punktów. Aktywny gracz otrzymuje 4 punkty, ale tylko jeśli agent się wybronił. Argumentację i dyskusję można pominąć w fazach gry, podobnie możemy się umówić na kategorie tematyczne. Zabawa kończy się kiedy każdy był już aktywnym graczem, jeśli bawimy się w mniej niż 6 osób, hasło będziemy wymyślali dwa razy.

Gra jest bardzo kreatywna w obrazie i słowie. Zabawa jest szybka i prosta w organizacji. Im nas więcej tym jest weselej i bardziej żywiołowo, dysputy są wesołe jeśli partnerzy przy stole są żywiołowi.

Podstawowy impas w trakcie rozmowy to argument, że nie miałem lepszych kart na ręce, aby zilustrować to hasło. Najciekawsza rola to oczywiście agent, ponieważ musi wykazać się wyobraźnią i sprytem, a jeśli jest pierwszy w kolejce po aktywnym graczu ma problem albo nie lada wyzwanie!

Klub Detektywów” w dobrym stylu łączy świat obrazu i opowieści, pomijanie polemiki w trakcie zabawy wydaje się okrajaniem gry z zalet, chociaż nie każdy preferuje uzasadnianie i przekonywanie do swoich racji. Super wybór jeśli znudził wam się „Dixit”, pamiętajcie jednak, że rodzice z jednym dzieckiem to tutaj za mało! Bardzo twórcza gra, która ożywi każdą imprezę oraz dobranych znajomych. Polecamy nie tylko fanom gatunku.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES.

Film: „Klub Detektywów” – unboxing

Film: „Klub Detektywów” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!