Recenzja 10 gier w 1 Clementoni
Przyznam, że zastanawialiśmy się, czy opisać ten produkt u nas, bo niby nie ma w środku typowej planszówki czy karcianki, w końcu jednak zdecydowaliśmy się, ponieważ nazwa na opakowaniu dumnie głosi: 10 gier w 1 – tym razem od Clementoni.
10 gier w 1 to zbiór edukacyjnych zabaw. Fajnie jest czasem kupić takie większe pudło, żeby nie rozmieniać się na drobne z produktami i mieć pełen komplet w jednej cenie – tak jest w tym przypadku i zakup się sprawdził. Wydawca przedstawia swój produkt, jako przeznaczony dla dzieci 3-6 lat. Młody Giercownik posiada go od drugiego roku życia i szczerze wątpię obserwując jej powoli słabnące zainteresowanie, że w przyszłości mając na karku 5-6 lat będzie jeszcze chciała z niego korzystać, ale są różne dzieci i potrzeby. Oferowane tu gry-zabawy pomagają dziecku w uczeniu się podstawowych pojęć, które są przeznaczone dla edukacji przedszkolnej. W środku znajdziemy więc elementy opisujące kolory oraz kształty, przedstawienie alfabetu, symbole liczb i odwzorowania ilości, a także informacje o świecie wspomagające logiczne myślenie i kojarzenie faktów.
Przyznać trzeba, że pudło rzeczywiście wypełnione jest po brzegi tekturą. Są to różnych rozmiarów puzzle i żetony, które przedstawiają środki transportu w kilku kolorach, dzięki którym poznaliśmy barwy. Dziecko mogło także dowiedzieć się, jakie dwa kolory bazowe powodują powstanie nowej barwy. Cztery pory roku polegają na dobieraniu do właściwego sezonu odpowiednich kwadratowych żetonów obrazujących aktywności i typowe dla niego przedmioty użytkowe – przykładowo zimowy szalik i lepienie bałwana lub plażowanie w lecie. Dodatkowo dzieci segregują ilustracje z deserami, rozkładają warzywa i owoce oraz odpowiednie dania dla restauracji. Nasi milusińscy poznają codzienne sytuacje i typowe dla społeczności miejsca, w których mogą się znaleźć. Puzzle z namalowanymi policjantami i ruchem ulicznym, w tym z ludźmi na przejściach dla pieszych i na chodniku. Przedszkole i klasy, w których kształcą oraz bawią się dzieci będące dodatkową zachętą do pracy w grupie. Jadalnię i kuchnię, pokój dziecka i zabawki, a także aktywność młodych na świeżym powietrzu. Elementy do łączenia rozwijają umiejętność kojarzenia, a dzieci uczą się narzędzi pracy osób wykonujących określone zawody, przykładowo strażaka czy sekretarki. Alfabet standardowo pokazano przy użyciu obrazków, a umiejętność liczenia ćwiczymy na zwierzętach, przy okazji poznając ich wygląd i nazewnictwo. Sylwetki i kształty układamy w postaci sympatycznych puzzli tworzących ładunki na wagonach pociągu.
Bardzo pozytywny produkt, który sprzyja rozwojowi maluchów. Odczytujemy znaki liczbowe, kojarzymy liczby i wielkości. Dopowiadamy teksty z obrazków, poznajemy alfabet rozpoczynając przygodę z pisarstwem. Pracujemy nad spostrzegawczością – rozpoznawanie, kojarzenie, kategoryzacja liczb, ilości i przedmiotów. Nabywamy wiedzę o świecie i prawidłowościach nim rządzących. Trenujemy umiejętności manualne – opanowanie i kontrolę ruchów ręki, celowe używanie narzędzi graficznych. Wpajamy dziecku zasadę samodzielności w podejmowaniu decyzji i konieczności wykonywania celowych działań. Przygotowujemy się do życia w społeczeństwie – współpraca w grupie i słuchanie, przestrzeganie kolejności w trakcie gry, panowanie nad emocjami. Zwiększamy zasób pamięci, rozwijamy kreatywność i wyobraźnię dziecka.
Na wstępie największy zachwyt Młodego Giercownika wzbudził pociąg. Układała go wielokrotnie w obie strony, ponieważ na każdej jest coś innego. Następnie przyszedł czas na żetony związane z porami roku i sezonowością pogody – dziecko polubiło możliwość ich przyporządkowywania oraz łączenia w pary i grupy. Córce spodobały się zawody i narzędzia pracy, które nie sprawiały jej większych trudności w rozpoznawaniu. Środki transportu bardzo pomogły przy kolorach, wtedy zaczęła też chętniej malować. Alfabet i liczby były najrzadziej oblegane, ale za to ćwiczy z nimi do dnia dzisiejszego, kiedy już najmniejsze z żetonów pozostałych gier i zabaw dawno się pogubiły.
Produkt niedrogi, potrzebny dziecku i cieszący się jego zainteresowaniem. Córka i my byliśmy usatysfakcjonowani z zakupu i używaliśmy go wielokrotnie, do dnia dzisiejszego zaglądając do wybranych zabaw. Korzystać może całe rodzeństwo, nie ma tu ograniczenia liczby osób. Elementy są stosunkowo wytrzymałe i przetrwały próbę czasu oraz rączki i ząbki malucha. Całkiem niezły zestaw, może nie przebojowy, ale wystarczający na pewien etap. Polecamy!
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o
Dołącz i Ty!