Recenzja gry edukacyjnej Squla Wyprawy z geografią

Ostatnimi czasy większość gier edukacyjnych od wydawnictwa Granna sygnowanych jest nazwą portalu Squla, co wydaje się dobrą decyzją, ponieważ platforma ta zawodowo zajmują się kształceniem dzieci, a gry tylko pomagają w promocji nauki i znakomicie pośredniczą w przekazywaniu wiedzy.

Osobiście za grami quizowymi nie przepadamy, gdyż szybko się ogrywają, w tym przypadku mamy jednak dość dużą swobodę w zadawaniu pytań i możemy mocniej skupić się na samej rozgrywce. Warto także zaznaczyć, że te karty różnią się wyglądem od wcześniej prezentowanych w serii – naszym zdaniem są bardziej atrakcyjne wizualnie.

„Wyprawy z geografia” to edukacja połączona z podróżowaniem po mapie świata z użyciem kart. Sama rozgrywka przypomina odrobinę tradycyjnego, nieco zmodyfikowanego Piotrusia, a ta lekkość gry i prostota zasad pozytywnie oddziałuje na zabawę. Gra dla 2-4 dzieci w wieku od 10 lat (klasy 5-6 szkoły podstawowej), czas który musimy przeznaczyć na pojedynczą partię to ok. 20 minut.

Wewnątrz pudełka mieszczą się: karty do gry, instrukcja oraz kupon rabatowy, aby skorzystać z wirtualnej rozrywki i nauki przez sieć. Karty to kraje, ale także 6 regionów globu prezentujących usytuowanie państw względem siebie.

Karty są odrobinę szersze od standardowych. Wyglądają bardzo ładnie, nie przypominają klasycznych ramek z pytaniami. Tutaj widzimy flagę, typowe obiekty charakterystyczne dla danego kraju, narodu czy kultury oraz nazwę państwa i kontynentu, na którym jest ono położone. Są też ciekawostki geograficzne, a na dole karty – ikony odnoszące się do kompletu, czyli kwartetu, który musimy uzbierać.

Celem gry jest wyłożenie kwartetów – czterech kart w danym kolorze składających się na komplet, każda z nich będzie wymieniana na punkty. W grze występują dwa „superkwartety” – Azja i Europa Zachodnia – jest to pięć kart, z których również kompletujemy cztery, a ostatnie będą ujemnie punktowane przy końcowym liczeniu. W trakcie gry prosimy wybranego gracza o daną kartę, jeśli ją posiada to zadaje nam pytanie. Zadania wymyślają sami gracze, korzystając z ciekawostek na kartach. W przypadku właściwej odpowiedzi otrzymujemy kartę, błędna kończy naszą turę, którą kontynuuje ostatnio proszona o kartę osoba.

Grając w dwie osoby rozdajemy karty dla trzeciego – fikcyjnego gracza. Kiedy zapytamy konkurenta o kartę, której nie ma na ręce, bierzemy losową z trzeciego stosu – wirtualnego uczestnika gry.

Można bawić się w nagradzanie za poprawne rozwiązania. Wydawca radzi również podawać kilka wariantów odpowiedzi w przypadku bardziej szczegółowych danych.

„Wyprawy z geografią” bardzo nam się podobają, ponieważ karty mają świetny design – nam osobiście przypominają graffiti czy murale wykonywane na ścianach budynków. Są kolorowe i zawierają interesujące treści. Kraje, którymi gramy również są egzotyczne, przynajmniej wybrane, chociażby z Australii i Oceanii czy Afryki – tych ostatnich chcielibyśmy nawet jeszcze więcej, bo to ciągle nieodkryty turystycznie kontynent.

Uważamy, że pozostawienie decyzji w kwestii edukacyjnej w gestii samych graczy wyszło grze tylko na plus – musimy być bardziej kreatywni. Po pewnym czasie prawdopodobnie, żeby wygrać kolejne rozgrywki, sami zaczniecie uzupełniać informacje o danym kraju, aby zadziwić i pokonać waszego przeciwnika, czego gorąco wam życzymy, a przy okazji przyjemnej i oczywiście owocnej nauki!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: Squla Wyprawy z geografią – unboxing

Film: Squla Wyprawy z geografią – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!