Recenzja gry paragrafowej Mystery

Mystery” to najnowsza gra paragrafowa, którą mieliśmy okazję testować, element przygody kojarzy nam się z „Rycerze: Dziennik bohatera”, tam jednak mieliśmy zdać egzamin na rycerza, a tutaj na superbohatera i dołączyć do elitarnego zespołu wsparcia stróżów prawa w Chicago. Całość kojarzy się oczywiście z „Avengersami”, czyli filmami raczej dla nastolatków, chociaż i rodzicom przypadnie do gustu złośliwy humor oraz dystans, z jakim potraktowano gwiazdy, tak bardzo z przymrużeniem oka!

Przyznam, że średnio podoba nam się strona tytułowa tej pozycji, przynajmniej w porównaniu z bardziej mrocznymi „Technomagami”, dlatego właśnie pozory mylą i nie warto oceniać produktu po okładce. „Komiks, w którym Superbohaterem jesteś Ty” okazał się naprawdę Super!

Produkt dla dzieci w wieku od 8 lat. W tej grze przyda się wam komórka z zainstalowaną aplikacją do czytania kodów QR – jest ich bodajże 14, nie jest to wymagane do ukończenia gry, ale tworzy interesujący klimat – wisienkę na pysznym torcie. Po zeskanowaniu ukazuje się informacja o numerze kadru i ilustracja z dodatkowym tekstem, zazwyczaj opisowo-historycznym, a na dole tabelka porad i wskazówek. Poza jednym kodem z kadru 31, wszystkie chwytało nam bez problemu. Znajdziemy tutaj informacje o budynkach, krótkie biografie bohaterów czy przeciwnika.

Fabuła prosta, z wyraźnym podziałem na zadania i furtką do kolejnych tomów. Ekipa superbohaterów potrzebuje nowych członków, a my pragniemy do niej należeć.

Na karcie postaci, poza imieniem oznaczamy punkty mocy, które dzielimy pomiędzy: latanie, supersiłę, super-zmysły, górę forsy. W trakcie przygody zdobywamy bądź tracimy punkty Wielkiej Klasy. Od naszego wyniku uzależniony jest wielki finał i przyszła kariera bohatera – podliczmy punkty klasowe, mocy, liczbę schwytanych przestępców i odejmujemy przypadki użycia „metamorfera”, który przenosi punkty mocy pomiędzy poszczególnymi dziedzinami. Jeśli rozpoczynamy nowy poziom opowieści, to nawet tracąc kolejne punkty, kontynuujemy historię od uzyskanego wcześniej limitu – nie wracamy na niższy status. Wstęp i zakończenie to odpowiednie artykuły w gazecie.

Rozdzielenie punktów to istotny element gry, ponieważ każdego bandytę możemy pokonać w odmienny sposób i być inaczej wynagrodzeni. Wydaje nam się, że zagadek logicznych jest nieco mniej niż we wcześniejszych tomach serii, ale gracz tego nie zauważa, ponieważ często mamy aż 3-4 wybory rozwiązania danego problemu ze względu na poziom mocy i to jest bardzo fajne i zajmujące.

Ilustracje nie są na tak wysokim artystycznie poziomie, jak w tomach „Łzy bogini Nuwy” czy „Technomagiowie”, ale pozycja nadrabia humorem – chyba najweselsza spośród wszystkich dotychczas wydanych części – zabawna atmosfera, drwiny z wyniosłości superbohaterów. Są też elementy edukacyjne, że nie zawsze warto rozwiązywać konflikty z postawy silniejszego, niekiedy wysłuchanie drugiej strony jest równie ważne i skuteczne!

Przygoda emocjonalnie nam się udzieliła i uważamy, że silnie oddziałuje na gracza. Mieliśmy poczucie uczestnictwa w wydarzeniach i decydowania o losach swojej postaci. Podczas radosnej zabawy często wspominaliśmy o niedawno oglądanej „Gru, Dru i Minionki”, ponieważ kostiumy wszystkich tych herosów są bliźniaczo do siebie podobne, a zachowania rodem z pięknej bajki.

Wspaniały produkt! Mnóstwo zabawy i kupa śmiechu! Pod względem zredagowania i przejrzystości te nowe części są nawet lepsze od wcześniejszych. Warto dodać do kolekcji. Uzupełniła miejsce na półce w pokoju Młodego Giercownika.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: Mystery – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!