Recenzja Hop do norki Jump in

Pozycja, którą dzisiaj pokażemy została przez nas zakupiona do pracy z dziećmi. Oczywiście na wstępie testuje Młody Giercownik, stąd ta recenzja, chociaż na ten czas niezaplanowana, no ale córa nalegała…

Łamigłówki i gry logiczne to moje ulubione rodzaje gier, a „Smart Games” uwielbiam, ze względu na jakość wykonania, pomysły na zachęcenie nawet małego dziecka do aktywności umysłowej i niebanalny design.

Jump in” lub w polskiej wersji językowej „Hop do norki” to gra solo dla dzieci w wieku od 7 lat – oczywiście limit można swobodnie obniżyć, ale wtedy to my pomagamy przy kolejnych wyzwaniach, co zresztą jest bardzo przyjemne, ponieważ zabawa wciąga również rodziców. Mamy tutaj 60 wyzwań.

Mechanika przypomina ruchy z „Antywirus” tej samej marki, natomiast tutaj będziemy przesuwali tylko liski, a króliczki znane z kicania będą tutaj jedynie skakały, a może lepiej zabrzmi, jak w tytule – hopsały!

Zaczynamy od wyglądu, ponieważ najmłodsi oceniają to co ładne, a dopiero potem przyzwyczajają się do bardziej ambitnych cech produktu. Mamy więc grzybki muchomorki, których nie poruszamy w trakcie rozwiązywania zadania. Są też liski – najładniejsze elementy w tej grze – naprawdę wyglądają ślicznie i będą kojarzyły się dzieciom, a jeśli czytaliście wspólnie „Pax”, to w ogóle bierzcie w ciemno! Warto jeszcze zaznaczyć, że wygodnie się je przesuwa paluchem, ponieważ grzbiet jest lekko wygięty a kark podniesiony do góry i jest za co pociągnąć. Ostatnie to zajączki – nie tak ładne, jak czworonogi, ale uszy są chwytne i łatwo je podnosić. One nie spacerują po planszy – mogą jednak przeskoczyć inne zwierzęta i grzyby, w tym lisy wzdłuż i wszerz, nawet kiedy stoją obok siebie – dłuższe skoki są dozwolone. Norki są jednocześnie nóżkami produktu – całkiem to cwane, tych nie przeskakujemy, a celem jest znaleźć się w takim dołku.

Rozwiązania będą widoczne z tyłu książeczki ze schematami i ukazują zbiór strzałek dla każdego pyszczka w grze. Nad każdym układem startowym, poza sceną wyjściową, widzimy najkrótszą liczbę ruchów, które należy wykonać, aby wygrać – ostatnie 60 wyzwanie to aż 87 przesunięć! Z podpowiedzi – bardzo często istotna jest kolejność ruchów i przede wszystkim współpraca!

Jump in” może z okładki wygląda dziecinnie, ale nie jest to gra bardzo prosta, musicie przyzwyczaić się do mechaniki, która jest nieco odmienna od puzzli. Naszym zdaniem jednak „Hop do norki” jest na chwilę obecną jedną z najciekawszych łamigłówek tego wydawcy.

Zaciekawi młodsze i starsze dzieci. Szkraby pokochają ją za piękne modele i wyobrażenie spójne ze światem bajek oraz poczytną literaturą. Bardziej zaawansowani gracze docenią, ze względu na udaną mechanikę i świetne wyzwania. Elementy są drobne, zatem najmłodszych, testujących jeszcze nowe smaki, trzymajcie z daleka!

Bardzo dobra pozycja, która właśnie powróciła na nasz rynek – cena też całkiem atrakcyjna. Zakup takiego produktu to najlepszy pomysł na rozwój logicznego myślenia i naukę planowania oraz analizy sytuacji na planszy czy podejmowania praktycznych decyzji, a wszystko to w trakcie pysznej zabawy. Świetna!

Film: „Hop do norki Jump in”unboxing

Film: „Hop do norki Jump in” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Promathematica, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!