Recenzja gry edukacyjnej iKNOW: Niezwykła planeta – Ziemia

Trudno być miłośnikiem gier quizowych, ponieważ nie każda wiedza fascynuje, zazwyczaj nasze pasje są skonkretyzowane i stosunkowo wąskie, ze względu na brak czasu wolnego, ale również z uwagi na niewłaściwy przekaz ze strony osób, które chcą nas rozwijać. Interesujące są przede wszystkim ciekawostki, czyli emocjonujące detale związane z powstaniem czy też dalszym egzystowaniem danego obiektu, jak w fabule książki – wszelkie zwroty akcji!

Najlepsze quizy, które pozostały w naszej kolekcji to małe gry karciane, ale ze świetnie zredagowanymi odpowiedziami, czyli seria „Kieszonkowiec od Edgard. Mamy też kilka dużych pozycji, które są na tyle wartościowe, że za żadną cenę nie mogą opuścić domu. „Ego” w wersji podstawowej, ze względu na silne podejście psychologiczne i integrację grających.Pytaki”, bo to najlepsza gra ucząca dzieci otwartości, budująca dialog w oparciu o swobodne opowiadanie o własnych emocjach i problemach. „Milionerzy Wyzwanie”, gdyż formułę popularnego teleturnieju zna każdy, a w tej grze rywalizować mogą różne pokolenia. „Postaw na milion” – córka uwielbia rozdzielanie żetonów i emocje związane z ryzykiem ich utraty, a nas zawsze zadziwia poziom zagadnień. „Koncept”, bo to rodzaj zgadywanki i fascynuje nas, jak różne złożone hasła można logicznie dzielić na mniejsze składowe. Ostatnią grą jest dzisiaj opisywany iKNOW”, której niepodważalnymi atutami są występowanie podpowiedzi mających naprowadzić nas na rozwiązanie oraz użycie systemu zakładów, zatem zarabiania również na niepoprawnych odpowiedziach.

iKNOW: Niezwykła planeta – Ziemia” to rozszerzenie, ale tak naprawdę miniaturowa wersja gry z własną planszą i pionkami. Do rozgrywki wcale nie potrzebujesz podstawowej wersji produktu, ale z pewnością jej zapragniesz kiedy zaczniesz się bawić!

Niezwykła planeta Ziemia” to gratka nie tylko dla geografów, ale również wszystkich kochających biologię czy też chemię. Pytania ukazują nam Ziemię, jako planetę niesłychanie złożoną, wartościową i egzotyczną, o której naprawdę niewiele jeszcze wiemy, co okaże się już po pierwszej rozgrywce.

Jest to gra przeznaczona dla 2-4 osób, natomiast najlepiej sprawdza się przy komplecie uczestników, ponieważ wtedy sensu nabierają zakłady, a obstawianie wyników budzi w nas największe emocje i napięcie związane z potencjalną utratą zainwestowanych środków. Pozycja przeznaczona jest raczej dla starszych graczy – wiek 15 lat. Limit postawiony nie tylko ze względu na występujący tutaj hazard, ale raczej poziom trudności pytań, gdyż naprowadzanie nie zawsze wystarcza – gra będzie wyzwaniem! Czas rozgrywki zajmuje ok. 45 – 60 minut i tyle wystarczy, ponieważ zdania umysłowe i uczucia nam towarzyszące są mocno wyczerpujące.

Jest to bardzo elegancka gra o niepowtarzalnej mechanice, którą warto zakupić, aby dołożyć nowe karty do bazowego pudełka, co prawda część komponentów będzie wtedy biernie leżakowała, ale i tak gorąco polecamy!

Ta gra udowadnia nam, że warto kombinować, wspierać się szczątkowymi danymi w szerszych badaniach nad problemem, ponieważ z fragmentarycznych informacji można wysunąć bardzo interesujące wnioski, na czym bazują chociażby archeolodzy odkrywający pozostałości po dawnych cywilizacjach i ich kulturze życia. Ta produkcja ciągle zachwyca, a rozszerzenia nie pozwalają jej przebrzmieć…

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Bard, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Ei System, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Phalanx Games, Piatnik, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Promathematica, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Sharp Games, Snowdale Design, Sphere Games, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Woodgame, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!