Recenzja gry Jumpkins

Gry zręcznościowe z pstrykaniem palcami cieszą się dużą popularnością wśród rodzin i na imprezach. U nas w kolekcji pozostały dwie produkcje tego typu – „Ice Cool”, ponieważ pionki pingwinów są tak genialnie wyprofilowane, że mogą przeskakiwać ścianki gigantycznej planszy, ponadto westernowa „Flick’em Up!: Dzika strzelanka” z powodu fantastycznego klimatu pojedynkowania się rewolwerowców na dzikim zachodzie.

Jumpkins” to pstrykanie kostek w atmosferze rywalizacji skocznych owadów na polnej łące, gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 20 minut. Inne gry wydawcy pokazywane na blogu, to: „Catham City”, „Yummy Monsters”, „Fairy Trails”, z czego prawdziwym przebojem okazała się ta ostatnia. Podobne gry: „Snowman Dice” – pierwsze skojarzenie.

Po otwarciu gry pojawia się zaskakujące wnętrze, ponieważ okazuje się, że drugie, mniejsze denko jest wklejone w centralnym punkcie tego stanowiącego opakowanie gry. W domyśle widzimy wyspę na środku jeziora, a do tego spokojnego azylu starają dostać się postaci z gry – gang owadów nielotów. Poza organizacją zawartości, interesujące są komponenty będące narzędziami pracy naszych insektów – akrobatów, są to trampolina z mchu – elastyczna gąbka, rampa z wielkiego liścia – tekturowa pochylnia, pień drzewa – drewniany walec, mrowisko – elastyczna miseczka. Całość uzupełniają kostki z zagłębieniami w formie portretów robaczków, masa żetonów punktacyjnych, znaczniki odległości ustawienia pomocy od pudełka, wkładka wymiennej planszy, instrukcja.

Celem gry jest zwycięstwo na punkty, które otrzymujemy za wysokie wieże stawiane w odpowiednich obszarach planszy, w wariancie gry, również za użycie odpowiednie rodzajów postaci.

W swojej turze wykonujemy pojedynczy lub dwa skoki, kolejna próba zeruje wyniki z pierwszej, nawet jeśli będzie słabsza, nie wpisujemy wcześniejszych notowań. Kolejkę przerywamy jeśli kostka wyląduje w rowie – zagłębienie pomiędzy denkami, kiedy nie trafimy w obszar gry (rekompensatą jest dodatkowy, neutralny żeton wyboru dowolnego narzędzia). Jeżeli kostka pozostanie na powierzchni naczynia lub liczymy na wyższe noty, możemy kontynuować turę, rozegrać kolejny raz.

Każdy z graczy otrzymuje dwa żetony danego typu wsparcia oraz indywidualny joker – zastępuje wszystkie narzędzia skoczka. Rampa to rodzaj skoczni zamocowanej, opieranej na boku opakowania. Pień to wyrzutnia, czyli strzał z podwyższenia. Trampolina wynosi kostki na niemałą wysokość, kierunek odbicia zależy od strony, z której rzucimy. Mrowisko to ustawiona w formie górki miseczka, na którą spuszczamy kostkę z wysokości minimum szerokość dłoni – w opcji gry z wkładką rzeczki używamy jej w formie miseczki (odwrotnie niż w standardzie), jeśli kostka zostanie w zagłębieniu, będzie to naprawdę wartościowe trafienie.

Przed rozpoczęciem konkurencji rzucamy siedmioma kostkami we wnętrzu pudełka, identyczne ścianki budują pierwsze wieże, pojedyncze są podstawą nowych struktur. Kostka wcelowana w środek wędruje na gotową już wieżę, ewentualne przenosimy wysoką strukturę na nową kostkę, ale chwytając ją na dole – należy ostrożnie balansować w powietrzu. Otrzymujemy żetony punktowe i kolejka przechodzi na następną osobę – pamiętając o ewentualnej drugiej próbie, kasującej pierwszą. W sytuacji kiedy nasza kość rozbije postawioną już wieżę, rozsypane pojedyncze kostki dawnej struktury należy zebrać i wyciągnąć z pudełka – wracają do puli gry.

Gra kończy się po 9 kolejkach, kiedy zużyjemy wszystkie żetony wsparcia skoku. Finisz może nastąpić wcześniej, w momencie kiedy poza 7 kostkami w obszarze centralnym i 2 do strzału, reszta pozostaje w rowie. Wygrywa sokole oko z najbardziej wartościowym zbiorem żetonów notowań.

Jumpkins” to przyjemna gra familijna, zwłaszcza dla rodzin z młodszymi dziećmi. Przypadnie do gustu także miłośnikom gier zręcznościowych, szczególnie kiedy lubicie mechanikę pstrykania kostki. Tytuł na wysokim poziomie – jakość komponentów, logika zasad rozgrywki i realizacja idei gry w praktyce. Zabawa wciąga i cieszy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy HUCH!

Film: „Jumpkins” – unboxing

Film: „Jumpkins” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!