Ranking Escape Quest
Dzisiaj zestawienie książek-gier z oferty „Egmont”, publikacje wydawane są jako seria „Escape Quest”, w ramach jednego produktu otrzymujemy literaturę przypominającą komiks, łamigłówki – zagadki do rozwiązania, aktywność podobną do zabaw „escape room”, czyli ucieczek z zamkniętego pokoju. Czasopismo jest kwartalnikiem, każdy numer to niezależna historia, a problemem gracza jest odnalezienie następnej strony – przejście do kontynuacji przygody.
Rozgrywka dedykowana jest dla uczestnika solo lub kooperującego zespołu, odbiorcy w wieku od 12 lat, długość historii zamyka się zazwyczaj w czasie 3 godzin., polecamy jednak podchodzić do wskazania z dystansem i jeśli nie idzie, zrobić sobie przerwę i na nowo powrócić z chłonnym umysłem.
Mechanizmy: składanie, obliczanie, dekodowanie, rozgrywka prowadzona bez stopera. Książka w miękkiej okładce ze skrzydełkami. Wizualnie zachwycają przede wszystkim ilustracje w wielkim formacie!
„Poszukiwacze zaginionego skarbu” – pierwsza odsłona, atmosfera zabawy przypomina przygody słynnych archeologów z filmów „Indiana Jones” oraz „Tomb Raider”, oferuje sporo tajemnic w egzotycznych lokacjach globu.
„Za garść neodolarów” – nam kojarzy się z westernami Sergio Leone – tytuł, a także „Łowcą androidów” – kreacja świata, pojawiają się miłe scenki związane z dawnymi salonami automatów do gier jak „Pac-Man”, na skrzydełku klocuszki z „Tetris”.
„Świat wirtualny” – wchodzimy do wirtualnej rzeczywistości, do świata z goglami na oczach i mistrza gry, który uwięził jej uczestników! Pojawia się flipper, a także seria gier logiczno-zręcznościowych „Lemmings”.
„Sam w Salem” – tym razem uczestniczymy w horrorze, nie zdradzimy wam, czy pojawią się wiedzmy, na pewno jednak elementy kultu voodoo, mroczne rytuały i katakumby, na skrzydełkach karty jak z tarota.
„Tajemnica Marsa” – teraz idealny wybór dla miłośników filmu „Pamięć absolutna” i „Marsjanin”, a także gry planszowej „Terraformacja Marsa”! Czy jesteśmy zdolni pobudzić Czerwoną Planetę do życia, czy jesteśmy gotowi na kontakty z obcą cywilizacją?
„Arsene Lupin” rzuca wyzwanie to świat eleganckich włamywaczy z okresu parowozów i panów we frakach i cylindrach. Mamy wejść do posiadłości, otworzyć kasę pancerną, w tle panorama Paryża ze słynną wieżą Eiffela.
Poza już wydanymi w Polsce książko-grami, czekają jeszcze kolejne, jak „Samotnie przeciwko Bogom” – wydaje się, że będzie to klimat starożytnej Grecji, „Houdini naprzeciw synodu” – przypuszczalnie dla miłośników iluzji, „Infiltracja w Alcatraz” – o słynnym więzieniu, „Akademia superbohaterów” – dla fanów komiksowych herosów. Będzie z czego wybierać, my już nie możemy się doczekać!
Gorąco polecamy taką formę zabawy, ponieważ łączy się świat czytelniczy z zamiłowaniem „geeków” – łamigłówkami i grami logicznymi. Niekiedy zastanawia nas, czy to nie przypadkiem literatura przyszłości…
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, Funnyfox, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!