Recenzja gry Take That

Dzisiaj prezentowana gra kojarzy się z mechaniką „take that” będącą negatywną interakcją, często występującą w grach karcianych, tłumaczoną jako „wymiana ciosów”, w praktyce bezpośrednich ataków w postęp konkurenta za pomocą kradzieży lub unieważnienia dóbr czy punktów, co powoduje stopowanie lidera w drodze do zwycięstwa.

Take That” to gra karciana dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, partia zajmuje ok. 20 minut. Poza wymienioną we wstępie techniką gry, oczywiście zarządzamy kartami na ręce. Projektowali Andreas Spies oraz Reinhard Staupe („Würfelland”, „The Game”, „The Border”, „Qwixx Longo”, „Inspektor Nase”, „Qwixx On Board”, „Exacto” , „Robots”).

Podczas otwarcia gra przypomina inne pozycje numeryczne, np. „Zero”, „Nullern”, „Jinx”. Manipulacja kartami podczas gry technicznie podobna jest do „Gry o tor”, tylko tutaj nie układamy kart indywidualnie, ale działamy na dzielonym zestawie układanym w linii. Mechanika bliska również „The Game”, w której kolejno oddajemy karty, dzisiaj jednak nie w kooperacji! Do gier numerycznych nierzadko dodaje się tematykę, jak w „Zaginione miasta” (ekspedycje), „Kryptos” (łamanie szyfrów, historyczna „Enigma”), „Pirackie porachunki” (korsarze), „Shikoku” i „Narabi” (kultura Japonii), „Szkoła latania” (komiks), tutaj jednak pozostajemy w grze ściśle matematycznej, analitycznej, więc pozbawionej motywu przewodniego. Najładniejsze karty to re z ropuchami i parą identycznych cyfr – dają więcej punktów ujemnych niż pozostałe.

W toku gry wykładamy pojedyncze karty w linii (wartość ze wskazanego przedziału zależna od ostatniej karty w linii – 10 mniej lub więcej). Używając karty z identycznymi, odwróconymi cyframi możemy też usunąć odpowiednie z nich skracając linię w centrum gry (punkty dodatnie). Kiedy rywal nie może zrobić któregoś z dwóch powyższych, bierze karty z wyłożenia (punkty ujemne). Sposób myślenia w rozgrywce jest trochę podobny, kiedy musimy uzbierać odpowiednią ilość lew.

Gdy już zużyjemy stos dobierania, czekamy do pierwszego zebrania linii przez któregoś gacza i podliczamy grę. Karty pozostałe na ręce nie liczą się do wyniku, całe linie gracza są ujemne, usunięte pojedyncze karty są dodatnie, wygrywa osoba z najwyższą liczbą punktów.

Take That” do gra z oddziaływaniem na sekwencję liczb; z planowaniem ruchów w oparciu o aktualną rękę kart i wspólne rozłożenie w centrum gry – przewidując, co jest jeszcze dostępne w stosie dobierania. Gra w parze przypomina pasjans, natomiast ciekawiej przebiega w gronie 3-4 osób.

Jest to świetny wybór dla miłośników gier numerycznych, zwłaszcza wspomnianego już „The Game” lub „Gra o tor”. Dla mnie – bardzo dobra gra, chociaż raczej odradziłbym szukającym klimatu pochodzącego z tematyki uniwersum, opowiedzianej historii czy wykonywanych akcji lub przynajmniej z formy wytworzenia gry (ilustracje, nazewnictwo, rodzaju komponentów – miniaturki). Jest to propozycja funkcjonująca na liczbach i w tym segmencie jest atrakcyjna!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy NSV

Film: „Take That” – unboxing

Film: „Take That” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Albi, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Around the Stump Games, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Birdwood Games, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cape Morris, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, Crazy Like a Box, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, Distrix Games, DOBRETO Wydawnictwo, Draco Ideas, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edukarcianki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Elwin Klappe, Epideixis, Euler’s Game, Feuerland Spiele, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Frechverlag, Free League, Fundacja PGNiG, Funnyfox, Gaj Eko Media, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Gigamic, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Gra w Relacje, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, HarperCollins Polska, Headu, Heim, Hetman Pracownia, Huch!, Hurrican Games, iAdventure, ICE Makes, IceRain Games, ICOM Poland, IFF Studios, Igel Spiele, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Khanat Games, Kilogames, Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Lupo Verde, Mama Maluje, Mam Dom, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muduko, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pandasaurus Games, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Petersen Games, Phalanx Games, Phantasio Games, PhantomLab, Phase Shift Games, Piatnik, Pink Frog, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Polskie Gry Planszowe, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Rebellion Unplugged, Roxley Games, rozmawiaj.My, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skarpa Warszawska, Skybound Games, Smart Games, SMYK, Snowdale Design, Sphere Games, StarHouse Games, Stone Age Distractions, Stonemaier Games, SunCoreGames, Super Meeple, Surfin’ Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, V Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, Wise Box, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Jako, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Otwarte, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!